فرگشت کیهانی تهی از شواهد تجربی است

💎آغاز رسمی فصل دوم افسانه فرگشت💎

👈نکته سی و یکم👉

خب دوستان و پژوهشگران عزیز فصل دوم افسانه فرگشت از امروز آغاز میشود. این فصل ممکن است یک سال یا حتی چندین سال زمان ببرد تا تکمیل گردد اما قطعا در این فصل سیلی از شواهد جوان بودن جهان و افسانه بودن فرگشت کیهانی، مولکولی و بیولوژیکی را خواهید یافت!

💎شایسته است این فصل را با جمله مایک دیزنی پروفسور برجسته دپارتمان فیزیک و اختر شناسی دانشگاه کاردیف آغاز نماییم که میفرمایند: 


یک پرسشگر حق دارد که این احساس به او دست دهد بیگ بنگ بعد از این همه صرف ِوقت، تلاش و پیرایشگری چیزی نیست جز یک افسانه خیالی که مدام تغییر میکند تا با مشاهدات همخوان شود!

متن زیر جمله پروفسور است:

A sceptic is entitled to feel that a negative Significance, after so much time, effort and trimming, is nothing more than would expect of a folk-tale constantly re-edited to fit inconvenient new observations


منبع:

https://www.americanscientist.org/article/modern-cosmology-science-or-folktale

توجه کنید پروفسور مایک دیزنی که اولین کاشف تپ اخترهای نوری بوده از کلمه افسانه قومی folk-tale استفاده میکند و بنده صرفآ به دلیل سنت این کانال از خودم کلمه افسانه را به آن اضافه نکردم بلکه این دانشمندان برجسته جهان هستند که بیگ بنگ را بزرگترین افسانه و انحراف علمی در تاریخ بشریت میدانند!

امروزه کار به جایی رسیده که حتی مجله scientificamerican نتوانسته ساکت بماند و برای حفظ وجه علمی خود مقاله ای در سال 2019 با تیتر کیهان شناسی مشکلات بزرگی دارد از افسانه بودن بیگ بنگ پرده برداشت! (مقاله زیر)

https://blogs.scientificamerican.com/observations/cosmology-has-some-big-problems/

این مقاله شروع زیبایی دارد که میگوید: جهان با یک انفجار در 13.8 سال پیش زاده شد سپس به سرعت متورم گشت و سرد شد و انبساط  آن با نرخ افزایشی هنوز ادامه دارد و عمده جهان را ماده و انرژی تاریک تشکیل داده است... درست است؟

و در خط بعدی میگوید این داستان معروف با وجود تهی بودن از شواهد تجربی  و همچنین بر خواستن ناهنجاری هایی که از مشاهدات جهان دوردست بدست آمده به عنوان یک واقعیت خود اثبات گر یا Self-evidence در نظر گرفته میشود! (متن زیر)

Born out of a cosmic explosion 13.8 billion years ago, the universe rapidly inflated and then cooled, it is still expanding at an increasing rate and mostly made up of unknown dark matter and dark energy ... right

This well-known story is usually taken as a self-evident scientific fact, despite the relative lack of empirical evidence—and despite a steady crop of discrepancies arising with observations of the distant universe

یعنی همانطور که گفتیم بیگ بنگ یک باور متافیزیکی خود اثبات گر است و همانطور که کارل پوپر میگوید فرگشت یک برنامه تحقیقاتی متافیزیکی بوده که قوم فرگشت گرا آن را را مسلم فرض کرده و هرکجا با مشاهدات و شواهد تجربی به تناقض میخورند تلاش میکنند با معرفی پارامترهای اضافی این افسانه را حفظ کنند که این خود تجاوز از اصل تیغ اوکهام است!!

با این حال امروزه کار به جایی رسیده که حتی مشکل فرگشت گرایان با حضور پارامترهای اضافی هم حل نمیشود و این موجب گیجی و  سردرگمی آنها شده است!! 

این چیزی است که در ادامه مقاله به آن اشاره شده است که ثابت هابل با دو روش کاملآ مستقل دو مقدار کاملآ متفاوت را بدست میدهد که این بزرگترین بحران کیهان شناسی مدرن است! همچنین وجود بعضی از کهکشان ها با ماده تاریک سازگاری ندارند و مشکل عظیمی را برای فرگشت کیهانی بوجود آورده است که ما در ادامه این فصل به همه آنها خواهیم پرداخت!!

اما در انتهای این مقاله بار دیگر از مایک دیزنی یاد میشود که میگوید: "چارچوب نظری پارادایم بیگ بنگ تعداد مشاهدات کمتری نسبت به پارامترهای آزاد دارد تا بتواند تنظیم شود که به آن اصطلاحآ negative significance گویند." به همین دلیل حتی نویسنده مقاله هم نمیتواند از فرضیه خواندن بیگ بنگ چشم پوشی کند!

In his analysis, the theoretical framework has far fewer certain observations than free parameters to tweak them—a so-called “negative significance”  that would be an alarming sign for any science

As I discuss in my new book, Metaphysical Experiments, there is a deeper history behind the current problems. The  big bang hypothesis itself originally emerged as an indirect consequence of general relativity undergoing remodeling.

اینجاست که جا دارد بپرسید: چگونه افسانه ای که مدام در حال تغییر است را مسلم و اثبات شده فرض میکنند؟ آیا زمان برچیدن این ایدیولوژی فرا نرسیده است؟


پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما