پارادوکس خورشید جوان کم سو (بخش اول)

 

👈نکته سی و دوم:👉


💎حالا که متوجه شدید بیگ بنگ تهی از شواهد تجربی است که توسط نظام ضد علمی سکولاریسم پروپاگاندا شده، اکنون ذهن شما آماده است تا با حقیقت منظومه شمسی چند هزار ساله روبرو شود، لذا در چند نکته آینده به مبحث میلیارد ساله بودن منظومه شمسی میپردازیم و بعد از آن دوباره بازمیگردیم تا افسانه بیگ بنگ را با جزئیات بیشتر در هم بکوبیم!


به همین منظور مبحث چند هزار ساله بودن منظومه شمسی را با پارادوکس خورشید جوان کم سو Faint young Sun paradox آغاز میکنیم!


👈طبق مدل استاندارد خورشیدی Standard solar model که یک مدل کاملآ قوی و قابل اطمینانی میباشد مواد تشکیل دهنده هسته خورشید با گذر زمان تغییر کرده و در طی این تغییر خورشید تابان تر شده و خروجی خود را افزایش میدهد.


اما اگر خورشید میلیارد ساله باشد و برآورد های سنی فرگشت گرایان از منظومه شمسی درست باشد آنگاه خورشید در کمابیش 3.5 تا 4 میلیارد سال پیش که حیات بر روی زمین آغاز شده، 20 تا 30 درصد کم نورتر از اکنون بوده که یک مشکل اساسی را برای فرگشت گرایان ایجاد میکند، زیرا چنین چیزی باعث یک یخبندان سراسری در زمین میشود که با شواهد زمین شناسی، زیست شناسی، دیرینه اقلیم شناسی و جریان آب مایع بر روی زمین جور در نمی آید! (متن و مقاله زیر)


https://doi.org/10.3189/S0022143000017780

The climate-modeling problems associated with global change underline the importance of understanding paleoclimates. The available evidence, which suggests that the Earth has never been fully glaciated, poses an especially serious problem for the early Earth when the Sun was about 20–30% fainter than today


👈حتی مشکل عمیق تر از آن است که در ظاهر به نظر میرسد! شواهد نشان میدهد در اواخر دوران پرکامبرین Precamberian در کمابیش 570 میلیون سال پیش، تابندگی خورشید 6 درصد کمتر از اکنون بوده است! (مقاله و متن زیر)


https://doi.org/10.1029/93JD01415

We demonstrate that, because solar luminosity was about 6% less than present


ولی طبق مدل های آب و هوایی فرگشت گرایان کاهش بیش از 5 درصد خروجی خورشید میتواند زمین را به سمت یک یخبندان ببرد! (متن و مقاله زیر)


https://www.nature.com/articles/359226a0

SIMPLE energy-balance climate models of the Budyko/Sellers type predict that a small (2–5%) decrease in solar output could result in runaway glaciation on the Earth. But solar fluxes 25–30% lower early in the Earth's history apparently did not lead to this result.


لذا مشکل فرگشت گرایان دوچندان میشود زیرا به راحتی میتوان گفت زمین دستکم 3 میلیارد سال در یخندان به سر برده است که یک بحران جدی را برای پارادایم فرگشت ایجاد میکند که فرار از آن آسان نخواهد بود!!


👈جالب است بدانید فرگشت گرایان در طول 50 سال که از عمر این پارادوکس میگذرد، بارها و بارها ادعا کردند که مشکل را برطرف ساخته و افسانه خود را اثبات کردند، مانند مقاله زیر:

https://www.nature.com/articles/nature08955


ولی هر بار که مشکل را به گمان خودشان حل کردند دیری نگذشت که دوباره این مشکل از جای دیگر جوانه زد تا جایی که حتی ناسا خود اشاره میکند این مشکل هنوز حل نشده است! (لینک زیر)


https://www.technologyreview.com/2011/05/31/88186/faint-young-sun-paradox-not-solved-says-nasa/


البته این چیز جدیدی نیست، زیرا آنها بارها گفتند مشکل ماده تاریک را حل کردند ولی دیری نگدشت که آن مشکل دوچندان شده بازگشت! لذا همین به خوبی نشان میدهد که چرا فرگشت یک افسانه همواره در حال ویرایش است و لذا هر داستانی از آن غیرقابل اعتماد بوده و هر لحظه ممکن است با داستانی جدید جایگزین شود! 


ولی در مقابل این افسانه، حقیقتی وجود دارد به نام حقیقت آفرینش شش روزه، که در قرآن و کتب مقدس از طریق پیامبران برای ما آورده شده که همواره ثابت و لاتغییر است! متاسفانه شکست های پی در پی فرگشت گرایان در علم موجب شده است که آنها به درون این ادیان نفوذ کنند تا با تفسیرهای نادرست، افسانه فرگشت را از دل کتب مقدس ادیان بیرون بکشند و افسانه خود را به این طریق معتبر سازند! پس باید بسیار مراقب آیین های نو ظهور اسلامی باشید و در دام فرگشت گرایان نیافتید و از کتاب تمامآ علمی قرآن در برابر افسانه فرگشت دفاع کنید!


حال ما در ادامه برخی از راه حل های فرگشت گرایان برای پارادوکس خورشید جوان کم نور را بررسی و پوچ خواهیم کرد!



پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما