پارادوکس خورشید جوان کم سو (بخش دوم)

  

💎ادامه نکته سی و دوم:💎


🔺خب، تا کنون با پارادوکس خورشید جوان کم سو آشنا شدید. فرگشت گرایان برای حل پارادوکس خورشید جوان کم سو چندین فرضیه ساختند و توجه کنید که اینها فرضیه هستند و این فرضیه ها غیر قابل آزمایش، مشاهده و تکرار است! 


یعنی یک سری انسان که از منابع مالی دولت سکولار بهره مند میشوند، نشستند و پیش خود فرض کردند اگر قرار باشد خدایی نباشد که ما را در یک فرآیند سریع شش روزه خلق کند، آنگاه چگونه باید پیدایش منظومه شمسی، حیات و اقسام حیات را توضیح دهیم؟ سپس برای پاسخ به این پرسش مفروضاتی را در نظر گرفتند و این مفروضات را شبیه سازی کردند! این مفروضات نه تنها فاکتورهای عجیب غریب زیادی دارد که ذاتآ مدل را بی اعتبار میکند بلکه حتی با  در نظر گرفتن "این مفروضات تنظیم شده ذهنی" باز هم مشکل فرگشت گرایان حل نمیشود! 


چرا حل نمیشود؟ دلیل این را من بعد از بیست سال پژوهش به شما میگویم. علتش آن است که جهان خلق شده و هیچگاه نمیشود یک پیدایش بدون خالق را با مشاهدات و فکت های موجود، که خودشان نتیجه یک خلقت است، توضیح داد. درست مثل یک دروغگو که باید به دروغ های بیشتر متوسل شود همین قضیه برای فرگشت گرایان صدق میکند. چون فرض عدم وجود خالق نادرست است همواره یک جای کار به صورت سیستماتیک میلنگد و غیر قابل حل باقی میماند و حتی اگر برای یک مدت کوتاهی بخشی از مشکلات برطرف شود، در آینده ای نه چندان دور، با یک کشف جدید یا  یک نظریه جدید، دوباره آن مشکلات جوانه میزند و زخم آن دهن باز میکند!


در ادامه به این زخم های دهن باز شده میپردازیم.


🔺به هر روی، فرگشت گرایان مفروضات مختلفی برای حل پارادوکس خورشید جوان کم سو دارند که یکی از مشهورترین آنها متوسل شدن به اثر گلخانه ای است. با استفاده از اثر گلخانه ای که یک علم science است، یک فرضیه شبیه علمی pseudoscience ساخته میشود که طبق این فرضیه زمین در نزدیک 4 میلیارد سال قبل حاوی مقادیر بسیار زیادی از گازهای گلخانه ای بوده که باعث شده با وجود تابندگی کم خورشید گرم بماند!


اولین مشکل از همینجا جوانه میزند. با فرض اثر گلخانه ای در آن زمان، باید توضیح دقیقی داد که چطور همزمان با افزایش تابندگی و خروجی خورشید مقدار گازهای گلخانه ای هم کاهش یافته است؟ اگر توجه نمایید خود همین به روشنی به یک خالق اشاره میکند! اینکه همزمان با افزایش تابندگی خورشید، اتمسفر زمین هم به شکلی کاملآ هماهنگ فرگشت یافته تا اثر افزایش تابندگی خورشید را جبران کند، خودش یک تنظیم شدگی دقیق است که نیازمند شعور و هوشمندی است!


اگر این هماهنگی صورت نگیرد عواقب سخت و ناگواری برای زمین به همواره می آورد! برای نمونه میتوانید به مریخ و زهره دو همسایه زمین نگاه کنید! زهره در ابتدا شبیه به زمین بوده ولی چون نتوانسته از شر گازهای گلخانه ای خلاص شود به  یک جهنم واقعی تبدیل شده است! از آن طرف مریخ قبلآ گرم بوده و اکنون به دلایلی اتمسفر خود را از دست داده و تبدیل به یک سیاره سرد و سرخ شده است! هر کدام از این اتفاق ها میتوانست برای زمین رخ دهد ولی هماهنگی ارگانیک بین فرگشت خورشید با اتمسفر زمین توانسته موجب شکل گیری حیات و حتی فرگشت حیات شود!


این هماهنگی عجیب بین خورشید، اتمسفر زمین، زیست کره و فرگشت حیات نیاز به توضیح دارد و هر گونه انحراف از شرایط ایده ال میتواند به سرنوشتی غیر قابل بازگشت همچون زهره و مریخ بیانجامد!


🔺حال اگر از مشکل تنظیم شدگی بگذریم به خود گازهای های گلخانه ای میرسیم. اگر گازهای گلخانه ای زمین در 4 میلیارد سال پیش مثل اکنون بوده باشد، که آنگاه این فرضیه به راحتی باطل میشود! زیرا نزدیک 95 درصد گازهای گلخانه ای زمین اکنون بخار آب است و بخار آب به شدت به دما حساس بوده و به راحتی با تشکیل توده های چگال و متراکم ابری، سپیدایی Albedo یا انعکاس نور خورشید را افزایش میدهد و خود مانع رسیدن نور خورشید به زمین میشود! (متن و مقاله زیر)


Water vapour is an important greenhouse gas, too, but because it can condense it actually makes the faint young Sun problem worse by amplifying the temperature change induced by low solar luminosity


https://www.nature.com/articles/464687a


توجه کنید ما اینجا از اصل خود فرگشت گرایان استفاده کردیم! فرگشت گرایان میگویند آنچه ما امروز مشاهده میکنیم ملاک ما برای ارزیایی گذشته است! لذا ما امروز میبینیم بخش اعظم گازهای گلخانه ای بخار آب است، پس میبینید فرگشت گرا استاندارد دوگانه دارد و جایی که به نفعش نیست اصل خودش را زیر پا میگذارد و فرض دیگری به مفروضاتش اضافه میکند تا پیدایش بدون خالق که هدف اصلی برنامه متافیزیکی فرگشت است، مخدوش نشود.


اما در مورد گازهای ادعایی دیگر فرگشت گرایان چطور؟ سه گاز پیشنهادی دیگر آنها کربن دی اکسید، آمونیاک و متان است. 


🔺کربن دی اکسید که یک راه حل قدیمی ولی شکست خورده است که بارها و بارها رد شده است چرا که اولا مشخص نیست چه مقدار کربن دی اکسید لازم بوده تا بتواند شرایط لازم برای حفظ آب مایع را مهیا سازد. توجه کنید طبق برآوردهای فرگشت گرایان آب های آقیانوس ها در 2.5 میلیارد تا 4 میلیارد سال پیش  بین 55 درجه تا 85 درجه سانتیگراد بودند. (مقاله و متن زیر)


Oxygen isotope data for early diagenetic cherts indicate surface temperatures on the order of 55-85°C throughout the Archean


https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0031018204005905


در حالی که تابندگی خورشید در آن زمان بین 17 تا 27 درصد کمتر از اکنون بوده است و گفتیم که تغییرات 2 تا 5 درصدی تابندگی اکنون خورشید میتواند منجر به یخبندان شود. پس قطعآ یک حجم بسیار عظیمی از کربن دی اکسید لازم است تا بتواند دمای آب های اقیانوس ها را اینچنین بالا نگه دارد. لذا بعضی از تخمین های حتی تا 2500 برابر کربن دی اکسید کنونی را پیشنهاد دادند ولی هیچ سناریویی فرگشتی برای تولید این حجم عظیم کربن دی اکسید وجود ندارد!!


ضمن اینکه چنین حجم بالایی از کربن دی اکسید برای گرم نگه داشتن زمین، خودش همچون یک کاور کننده ابری باعث افزایش انعکاس و سپیدایی سیاره میشود. برای مثال مقاله زیر که در مورد مریخ چنین چیزی را گوشزد میکند:


For Mars, one long standing problem with solving the faint young sun paradox with a dense CO2 atmosphere is that models predict that the CO2 will begin to condense out as a cloud layer at the required atmospheric pressures, thereby increasing the global albedo and off-setting the warming greenhouse effect


https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/2007ApJ...660.1700M/abstract


حتی گرم بودن مریخ در زمانی که خورشید تابندگی کمتری در 2 میلیارد سال پیش داشته خودش یک مسئله دیگری است که در مقاله زیر اشاره میشود که با مدل های آب و هوایی تک بعدی One-dimensional باز هم مشکل باقی میماند و نیاز به گازهایی غیر از کربن دی اسید و آب احساس میشود.


Condensation of CO2 decreases the lapse rate and, hence, reduces the magnitude of the greenhouse effect. This phenomenon becomes increasingly important at low solar luminosities and may preclude warm (0 degree C), globally averaged surface temperatures prior to approximately 2 billion years ago unless other greenhouse gases were present in addition to CO2 and H2O 


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11538088


🔺از آن گذشته شواهد و تحقیقات موجود در خاک های سطحی آرکئن ها Archean نشان میدهد که مقدار کربن دی اکسید در آن زمان بسیار پایین بوده و لذا نمیتواند در برابر خورشید جوان کم سو، زمین را گرم نگه دارد! (متن  و مقاله زیر):


Geochemists studying the composition of ancient soils concluded that Archaean CO2 levels were too low to counteract the faint young Sun


https://www.nature.com/articles/464687a


پس کربن دی اکسید نمیتواند به فرگشت گرایان کمک کند و تنها آمونیاک و متان باقی میمانند که آنها نیز به راحتی قابل ابطال هستند، زیرا آمونیاک در برابر نور خورشید طی مکانیسم نورکافت تجزیه میشوند و به سختی میتواند در اتمسفر دوام بیاورد و تنها گزینه باقی مانده، یعنی متان هم علاوه بر مستعد بودن واکنش های نورکافتی در حضور نور خورشید، در اتمسفر با نیتروژن ترکیب میشود و ریزگرد های آلی Organic haze را تشکیل میدهد که همچون کاور و پوششی دوباره سپیدایی و انعکاس نور خورشید را افزایش میدهند.


پس همانطور که میبینید هیچ کس نمیداند چطور اثر گلخانه ای در مورد زمین در چند میلیارد سال پیش توانسته دمای لازم برای شکل گیری حیات و حتی تکامل حیات را مهیا سازد. به ویژه کسانی که میخواهند فقط با محاسبه گازهای گلخانه ای این مشکل را حل کنند در دام مدل های تک بعدی آب و هوایی می افتند و همگان به خوبی میدانند هر مدلی غیر از مدل سه بعدی و چرخشی three-dimensional general circulation model همراه با زیست کره، یخ کره و اقیانوس ها، فاقد دقت و اعتماد کافی است! 


🔺در نهایت همانطور که در کامنت قبلی هم اشاره کردیم حتی ناسا اعتراف میکند نه تنها مشکل خورشید جوان کم سو حل نشده است بلکه این مشکل با معمای بیشتری بازگشته و زخم های گذشته دهن باز کرده است! 


این مقاله را دانشمندان ناسا در جوابیه به یکی از مقالات نیچر بیرون دادند که تیتر زده بودند "هیچ پارادوکس آب و هوایی تحت خورشید جوان کم سو وجود ندارد" که دانشمندان ناسا در مقابل آمدند یک مقاله با این تتر که "مشکل خورشید جوان کم سو باقی مانده است" نوشتند. (متن و لینک زیر):


Last year, scientists claimed to have solved the faint young Sun paradox. They were wrong. Now the paradox is back and more puzzling than ever


https://www.technologyreview.com/2011/05/31/88186/faint-young-sun-paradox-not-solved-says-nasa/


حتی در این مقاله ذکر شده که با قویترین و دقیق ترین مفروضات هم باز این پارادوکس حل نمیشود و تنها نصف گرمای لازم برای حل خورشید جوان کم سو بدست می آید! (متن زیر همراه با لینک مقاله اصلی): 


We show that, even with the strongest plausible assumptions, reducing cloud and surface albedos falls short by a factor of two of resolving the paradox


https://arxiv.org/abs/1105.5425


🔺پس در انتها جا دارد این سه نکته اساسی را بار دیگر بازگو نمایم!


👈اولا به تیترها و مقالات فرگشت گرایان با عناوینی همچون "مشکل را حل کردیم" ابدآ اعتماد نکنید. آنها قسم خوردند با خدا و ادیان ابراهیمی بجنگند و در این راه از تیترها و مفروضات اشتباه زیاد استفاده میکنند تا از آنها به عنوان یک کاتالیزور برای گسترش جهل و نادانی بهره بجویند!


👈دومآ تمام فاکتور های استفاده شده در مدل های آنها، فرض هایی هستند که توسط ذهن خلاق انسان ساخته شده که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. این مدل ها ساخته ذهن بشر و فاقد پشتوانه تکرار پذیری و مشاهده پذیری هستند تا بتوانند یک پیدایش بدون خالق را تصویر سازی کنند!!


👈سومآ هیچگاه این مدل ها به جواب دلخواه فرگشت گرایان نمیرسد که علتش را در ابتدا توضیح دادیم. زیرا فکت های موجود (یا جهان موجود)، نتیجه و پیامد ِفعل یک خالق هوشمند است و اگر شما بخواهید برعکس عمل کنید و از فکت های موجود (جهان موجود) به عدم وجود خالق برسید به تناقض میخورید و باید مثل یک دروغگو، دروغ های خود را افزایش دهید که در نهایت باعث فروپاشی پارادایم شما و غیرمحتمل بودن آن میشود!!


🔺لذا قوی ترین دلیل و مستند برای حقیقت منظومه شمسی جوان و 6 هزار ساله، همین پارادوکس خورشید جوان کم سو است که میتوانید آن را به عنوان پاشنه آشیل فرگشت در کنار طوفان نوح، ستون زمین شناسی، شواهد فسیلی، ژنتیک، سن سنجی رادیومتریک، انتخاب طبیعی و کیهان شناسی قرار دهید!


🔴


پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما