دوئل و نبرد پلوتو با افسانه فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

💎نبرد پلوتو با افسانه فرگشت💎

پلوتو از دو منظر یک سم مهلک برای افسانه فرگشت و فرضیه سحابی ها است.  منظر نخست که نشان میدهد سن منظومه شمسی بسیار کوتاه است و منظر دوم که به خوبی نشان میدهد فرضیه سحابی نمیتواند ویژگی های فیزیکی اجرام منظومه شمسی را توضیح دهد.


فضا-پیمای افق های نوین در سال 2015 تصاویر حیرت انگیزی را برای دانشمندان و ناسا ارسال کرد. که نکات خوبی در آن نهفته است!


🔴اولآ پلوتو کوه ها و دره های یخی بلند و وسیعی دارد که نشان دهنده فعالیت های ژئولوژیکی این کوتوله میباشد، همچنین این کوتوله دره های باریک و بسیار عمیقی در خود دارد. چطور جسم کوچکی همچون پلوتو با جرم بسیار کمی که دارد اینچنین فعالیت های زئولوژیکی از خود نشان میدهد؟ چنین سناریویی در پارادایم میلیارد ساله فرگشت بسیار غیر محتمل است و فقط در یک پارادایم خلقت گرایانه چند هزار ساله میگنجد!

🔴دومآ بر روی قسمتی از پلوتو یک حوض نیتروزنی بزرگ وجود دارد که دهانه های برخوردی Craters در این ناحیه غایب است گویی این سیاره همین اواخر بوجود آمده باشد!

🔴سومآ اتمسفر پلوتو یکی از عجایب خیره کننده این کوتوله میباشد زیرا این اتمسفر که تا 1600 کیلومتر گسترده شده است باید در یک پارادایم میلیارد ساله تخلیه میشد زیرا این کوتوله صدها تن اتمسفر خود را در ساعت از دست میدهد. این به خوبی نشان میدهد پلوتو جوان و چند هزار ساله است!

🔴چهارمآ سیستم قمر های پلوتو بسیار عجیب و حاوی پیام های سمی برای افسانه سحابی هاست. اولآ قمر شارون در قسمت نیم کره جنوبی خود همچون قلب روشن پلوتو یا همان حوض بزرگ نیتروزنی علایمی از برخوردهای اجرام فضایی ندارد که نشان از جوان بودن آن است. دومآ قمر نیکس برخلاف چهار قمر دیگر حرکت چرخشی خلاف-گرد دارد که با فرضیه سحابی ها ناهمخوان است!  بماند که سرعت چرخش این قمرها خودش معمایی جالبی است که میتواند مورد مناقشه قرار گیرد.

🔴پنجمآ پلوتو انحراف مداری 17.2 درجه ای دارد و در یک صفحه با دیگر سیارات واقع نشده است. میدانیم که بقیه سیارات منظومه شمسی اختلافات جزئی انحراف مداری دارند که نهایت به 3.4 درجه (زهره) میرسد، البته به غیر ازعطارد که 7 درجه انحراف مداری دارد، که به خوبی شان میدهد شکل گیری اجرام این منظومه توسط خالقی دانا و توانا به صورت کاملا سلیقه ای و خارج از قوانین فیزیکی صورت گرفته است!

در مجموعه پلوتو گزینه خوبی برای دوئل با فرگشت میباشد که با اختلاف او را در هم میکوبد!

خود ناسا معترف است این کوتوله جوان بوده و نمیتواند سنی بالاتر از 100 میلیون سال داشته باشد! یعنی یک خطای بالای 95 درصدی بار دیگر برای فرگشت به ثبت میرسد! همچون کهکشان های اقماری اطراف راه شیری و سن های لایه های زمین شناسی و... که همیشه فرگشت گرایان با خطاهای بزرگ روبرو میشوند!

In the latest data from NASA’s New Horizons spacecraft, a new close-up image of Pluto reveals a vast, craterless plain that appears to be no more than 100 million years old, and is possibly still being shaped by geologic processes

.

.

Even here, however, relatively few craters are visible, indicating a relatively young surface that has been reshaped by geologic activity

💎منابع:

https://www.nasa.gov/press-release/nasa-s-new-horizons-discovers-frozen-plains-in-the-heart-of-pluto-s-heart

https://www.nasa.gov/image-feature/the-icy-mountains-of-pluto

https://www.nasa.gov/image-feature/charon-s-surprising-youthful-and-varied-terrain

https://blogs.nasa.gov/pluto/2015/08/10/atmospheric-escape-and-flowing-n2-ice-glaciers-what-resupplies-plutos-nitrogen/

🔴

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما