سوال از شما --- پاسخ از ما

خب یاران گرامی


در ابتدا ویدیو لینک زیر از یوتوب را ببینید:

https://www.youtube.com/watch?v=_li4LwdHays


متن زیر ادامه ویدیو بالا است.


🔴نکته اول اینکه تخمین سن نیازمند پیشفرض های از قبل تعیین شده است. ما بدون داشتن مفروضات ذهنی قادر به سن سنجی چیزی نیستیم مگر زمان پیدایش آن چیز را مستقیمآ مشاهده کرده باشیم.


اما خدا نیاز به مفروضات ذهنی ما ندارد زیرا ازلی و ابدی هست و همه زمانها را مشاهده کرده است. پس تنها او میداند جهان چه سنی دارد که در کتاب مقدس آن را گفته است. هرکس غیر از خدا سن سیارات؛ ستارگان، کهکشانها و جانداران را بگوید اختراع خودش است و ارزشی ندارد❗


حتماً هایلایت استوری پیدایش زمان را در بالای صفحه پیدا کرده و بخوانید تا عمیق تر متوجه این موضوع شوید.


🔴نکته دوم اینکه بیان تورات از روزهای خلقت کاملآ واضح و شفاف است و ما در آن دشواری نداریم. تورات از لفظ صبحگاه و شامگاه برای روزهای خلقت استفاده میکند که کاملا نمایانگر روز عادی زمینی است.


🔴نکته سوم اینکه بیان قرآن نیز در مورد روزهای خلقت واضح و شفاف است ولی عده ای برای تطبیق قرآن با انتشارات سکولاریسم روزهای عادی را به صورت دوران تفسیر کردند. برای روشنگری من شما را به دو اصل ارجاع میدهم.


💎اصل اول همان اصل تیغ اوکام است. طبق اصل منطقی تیغ اوکام توضیحی پذیرفته است که کمترین فاکتور را دارد.


پس اگر بگویید شش روزِ خلقت همان شش روزِ عادی بوده کسی در فهم آن مشکلی ندارد. اما اگر بگویید شش روزِ خلقت همان شش دوران بوده آنگاه سوال ایجاد میشود این دوران ها چند روزه بودند؟ همین که سوال دوم شکل گرفت یعنی تیغ اوکام نقض شده است.


وانگهی هیچکس هم نمیداند این دوران ها چند روزه بوده است و لذا سوالی که ایجاد شد بی جواب میماند. بنابراین توضیحی که میگوید منظور از روزهای خلقت، چند دوران بوده از لحاظ تیغ اوکام و منطق بی اعتبار است❗


💎اصل دوم اصل تفسیر متون مقدس با متون مقدس است. پس باید ببینیم زمانی که قرآن در آیات دیگر از چند روز صحبت میکند آیا منظورش چند دوران است یا چند روز عادی!


طبق اصل دوم نیز قرآن در آیات مختلفی مانند آیه 41 سوره آل عمران، آیه 7 سوره حاقه و آیه 89 سوره مائده از چند روز با مفهوم چند روز عادی یاد میکند، نه چند دوران!


لذا براساس معانی آیات دیگر قرآن و مقایسه آن با آیات خلقت در میابیم روز در آیات مربوط به خلقت، همان روز عادی است نه دوران❗


برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴


پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)