کوتوله سرس و افسانه فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

  

خب دوستان و پژوهشگران عزیز 


🔺حال که دریافتید بیگ بنگی در کار نبوده است و خورشید ما یک خورشید جوان 6 هزار ساله است و بسیاری از شواهد جوان بودن زمین منظومه شمسی و جهان بررسی شده است، حال وقت آن فرا رسیده ادعای پیدایش اجرام منظومه شمسی (اعم از سیاره ها، سیارک ها، قمرها و دنباله دارها) از یک ابر گازی چرخنده به اسم سحابی در 4.5 میلیارد سال را بررسی نماییم.


طبق معمول هرچه در این مبحث فرگشت گرایان میگویند تماما داستان و افسانه است و فقط برای آنکه خلقت شش هزار سال پیش را نپذیرند با استفاده از شبیه سازها و پارامترهای تنظیم شده ذهنی شروع به ساختن یک داستان تخیلی کردند تا خلقت 6 هزار سال پیش را لاپوشانی کنند. با این وجود تضادهای زیادی در داستان های آنان رقم خورده است که با کوتوله سرس این مبحث را آغاز میکنیم.


🔺سرس یک سیارک بسیار کوچک است که کمتر از یک سوم قطر ماه را دارد و جرم آن 1.3 درصد جرم ماه میباشد. این سیارک در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری واقع شده است که موجب میشود از اثرات جاذبه سیاره ای (و به خصوص سیارات پر جرم) در امان بماند. چنین ویژگی هایی باعث میشود که این سیارک بدون آوردن هیچ بهانه اضافی، کاملآ یک جهان مرده ی سرد شده باشد که گرمای خود را مدت ها پیش از دست داده است!


ولی از دیرباز دانشمندان متوجه شده بودند که سرس با پیشبینی فرگشت گرایان همخوانی ندارد. برای مثال در سال 1992 تحقیقی منتشر شد که نشان میداد در این سیارک آب به صورت هیدروکسید OH وجود دارد! (متن و لینک زیر)

A study found hints of water in the form of hydroxide, a product of water's dissociation, on Ceres in 1991, but the finding wasn't confirmed by later observations


https://www.space.com/24366-dwarf-planet-ceres-water-ice-volcanoes.html


چنین تحقیقی با شک و تردید روبرو گشت زیرا نشان میداد که بخار آب در جو این سیارک وجود دارد که طی واکنشهای نورکافتی به هیدروکسید OH- تبدیل میشود و به همین دلیل این تحقیقات در حاشیه ماند تا اینکه در سال 2014 وجود بخار آب در این سیارک کاملآ تایید گشت! (مقاله زیر):

https://www.nature.com/articles/nature12918


🔺در اینجا بود که حال فرگشت گرایان خراب شد زیرا در این تحقیقات مشخص گشت که سرس در هر ثانیه 10 به توان 26 مولکول آب تولید میکند که برای فرگشت گرایان یک شوک بزرگ و ناگوار بود.


از آن موقع تاکنون فرگشت گرایان داستان های سرایی های خود را شروع کردند و لذا 2 سناریو برای آن در نظر گرفتند: 


👈1-در سناریوی اول اینگونه فرض میشود که با نزدیک شدن سرس به خورشید در حین گردش مداری، یخ های آن تصعید شده و باعث تولید بخار آب در جو آن میشود...


👈2-سناریوی دوم آن بود که این سیارک یک هسته فعال دارند که هنوز گرمای خود را از دست نداده و باعث ایجاد آبفشان ها و یخ فشان هایی در این سیارک میشود...


از آنجایی که فرگشت گرایان قسم خوردند در برابر فهمیدن مقاومت کنند و از سوی دیگر سکولاریسم دانشمندان حقیقت جو را مجبور کرده که هرگز سناریوی خلقت را در نظر نگیرند لذا آنها سناریوی اول را انتخاب کردند، زیرا همانطور که پروفسور Michael Küppers در سال 2014 توضیح میدهد بسیار دشوار است توضیح داد که این سیارک طی میلیارد ها سال هنوز خنک نشده باشد! (متن و لینک زیر)


"I personally consider cometary-style sublimation the most likely source, because I find it difficult to maintain the internal heat over the age of the solar system to maintain volcanoes"

https://www.space.com/24366-dwarf-planet-ceres-water-ice-volcanoes.html


اما دیری نگذشت که فضاپیمای دان در سال 2015 و  تقریبآ در زمانی که سرس در دورترین نقاط مداری نسبت به خورشید (نقاط نزدیک به حضیض) قرار داشت در مدار سرس قرار گرفت و با ارسال تصاویری از یخ فشان ها cryovolcano  و حتی گل فشان های Mud volcanoes  این سیارک، شوک دوم را قوی تر به فرگشت گرایان وارد آورد. 


بنابراین سناریوی اول کنار گذاشته شد زیرا  نشان میداد این سیارک هنوز فعالیت ژئولوژیکی دارد و گرمای خود را از دست نداده است تا جایی که پروفسور Sizemore در سال 2018 اعتراف میکند ما نمیدانیم چگونه این گرما حفظ شده است و در اینجا حتی به پلوتو که باید یک کوتوله مرده باشد (ولی نیست) اشاره میکند که پست بعدی کانال ما به آن اختصاص دارد. ( متن و لینک زیر)


we don’t fully understand the mechanisms to maintain heat in these icy bodies... other icy worlds that should be dead but which instead seem quite active, like Pluto


https://astronomy.com/news/2018/09/volcanoes-of-mud-erupt-from-dwarf-planet-ceres


🔺این تاریخچه کوتاه علمی درسی بزرگ به همه ما داد که دریابیم چگونه فرگشت گرایان با سویه گیری های افراطی و کینه جویانه علیه خلقت ، فرض ها و سناریوهای خود را انتخاب میکنند و دیگران را تحت قوانین سکولاریسم مجبور به تبعیت از آنها میکنند و بدتر از همه این چرندیات را به انسان ها می آموزند تا از آنها یک بیخدا و آتئیست بسازند!


برای اطلاعات بیشتر کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما را دنبال نمایید: 


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما