سیاره عطارد و افسانه فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

  

خب دوستان و پژوهشگران عزیز


🔴آیا میدانید فضاپیمای مارینر10 در سال 1974 با اندازه گیری میدان مغناطیسی عطارد افسانه بودن سحابی و فرگشت میلیارد ساله را به صورت رسمی تایید کرد؟


فرگشت گرایان پیشبینی کرده بودند هسته آهنی عطارد مدت ها پیش خنک و جامد شده است اما وجود میدان مغناطیسی در آن نشان میداد این پیشبینی غلط است و بایستی هسته ای مذاب و فعال وجود داشته باشد!


ولی آنها به جای ابطال افسانه خود شروع به فرضیه سازی کردند و فرض گرفتند که هسته عطارد و اطراف آن از سولفید آهن و مواد فرار تشکیل شده است که میتواند حالت مذابی و نرم خود را حفظ کند... سولفید آهن از ترکیب گوگرد و آهن بدست می آید!


اما این فرض ها نه تنها مشکلات آنان را حل نمی کرد بلکه آنها را عمیق تر میساخت! زیرا چنین مقدار گوگردی که در عطارد وجود دارد طبق افسانه سحابی فقط در 170 میلیون کیلومتر آنطرف تر یعنی در نزدیکی مدار مریخ میتوانسته جمع آوری شود!


در نتیجه فرگشت گرایان دوباره فرض روی فرض گذاشتند و روی هیئت بطلمیوسی را سفید کردند! اینبار آنان فرض کردند عطارد در نزدیکی مدار مریخ کنونی شکل گرفته است... فرضی سراسر داستان و غیر قابل راستی آزمایی!


چرا آنان این فرض را میپذیرند؟ زیرا اگر این فرض را نپذیرند باید خلقت  6 هزار سال پیش را بپذیرند و به همین سادگی علم جای خود را به افسانه ها میدهد زیرا در نظام سکولاریسم دشمنی با علم و ادیان ابراهیمی حاکم است!


اما آیا مشکل فرگشت گرایان با گرفتن این فرض حل میشود؟ خیر ... زیرا آنگاه باید توضیح دهند چگونه عطارد از آن مدار فرضی به مدار کنونی آمده است و در اینجاست که باز فرض روی فرض می آید و دندان های هیئت بطلمیوسی فر میخورد... آنان دوباره فرض می گیرند که سیاره ای به عطارد ضربه زده است و آن را به مدار کنونی فرستاده است... باز هم سراسر داستان و افسانه بدون قابلیت راستی آزمایی ... چرا آنان این فرض را میپذیرند؟ زیرا اگر نپذیرند باید خلقت 6 هزار ساله را بپذیرند.


اما آیا مشکل فرگشت گرایان با گرفتن این فرض حل میشود؟ باز هم خیر.... زیرا چنین ضربه بزرگی آنقدر گرما میدهد که مواد فرار جوشیده و تخلیه میشوند! اینجاست که فرگشت حتی با در نظر گرفتن مفروضات تخیلی به بن بست میخورد و به اعتراف پروفسور برایان کاکس در مستند BBC سال 2019 معمای پیدایش عطارد حل نشده باقی میماند!


🔴در تمامی پاراگراف های بالا میبینید که بارها و بارها از کلمه "فرض" استفاده شده است! 


فرگشت تا همین اندازه تخیلی است و بر خلاف خلقت که یک حکم عقلانی و اصول مند علمی است، فرگشت یک گمانه زنی بر پایه مفروضات تخیلی است که مدام تغییر میکند.


طبق تیغ اوکام باید سناریوی را در نظر گرفت که فرضیات کمتری دارد ولی میبینید که فرگشت گرایان فقط برای عطارد چندین فرضیه تخیلی ساختند و جالب اینجاست مشکل آنها حل نشده است! میدانید چرا؟ قبلآ هم عرض کردم زیرا منظومه ما نتیجه فعل خلقت است و از نتیجه فعل خلقت نمیشود به عدم وجود خالق رسید! به همین سادگی فرگشت یک تلاش بی پایان بدون ثمره خواهد بود.


🔴در طول پاراگراف های بالا چند بار از کلمه هیئت بطلمیوسی استفاده کردم که دلیلش هم واضح است زیراهر وقت که یک اکتشاف جدید انجام میشد باعث ایجاد فرض هایی جدید به مدل بطلمیوسی میشد. به همین دلیل این مدل پیچیده تر شد و هرچه پیچیده تر میشد نامحتمل بودن و غلط بودن آن بیشتر اثبات میشد تا اینکه کلآ با مدل خورشید مرکزی جایگزین شد. 


🔴حتی مدل بطلمیوسی این اندازه مفروضات نداشت که اکنون افسانه فرگشت دارد.


یکبار گفتند عطارد مرده است. متن زیر:

But smaller worlds like the moon and Mars seem to have cooled down quickly, freezing their cores and shutting off their magnetic fields..... Mercury, however, has defied expectations. “Many people thouht it was a dead planet


بعدا گفتن نه زنده است. متن زیر:

The liquid part of the core is surrounded by a layer of iron sulfide that lets heat out much more slowly than previously assumed,


سپس گفتند از یک مدار دیگر به اینجا آمده است. متن زیر:

Mercury was born with all the right ingredients to become a living world, but long ago it was dramatically flung into its current orbit...


و در آخر بعد از چهل و پنج سال اعتراف کردند نمیدانند همه این اتفاقات چگونه افتاده است! متن زیر:

The precise nature of Mercury’s formation is still one of the great unsolved mysteries in planetary science.


سوا اصلی این است: تا کی مردم و علم باید الاف باور متافیزیکی این قوم جاهل باشد؟؟


منابع:


https://www.bbc.co.uk/programmes/articles/573w4pMNC36FB96vrsVZnfZ/one-family-worlds-apart

https://lmv.uca.fr/iron-sulfide-may-be-keeping-mercurys-core-toasty-and-its-alive-magnetic-field/


برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


x

🔴

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما