جزیره سرتسی و افسانه فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

  

خب دوستان و پژوهشگران عزیز


🔴آيا ميدانستيد در سال 1963 با فوران يک آتشفشان در زير دريا و پديد آمدن جزيره سرتسي، تخيلي بودن افسانه متافيزيکي فرگشت براي همگان نمايان گشت؟


اين جزيره در يک فوران چند روزه و طي چند ماه توانسته بود ويژگي هاي زمين شناسي که طبق ادعاي فرگشت گرايان هزاران و حتي ميليون ها سال طول ميکشد پديد بيايند را بوجود آورد!


🔴پروفسور ثورينسون ميگويد: تنها چند ماه براي ايجاد منظره اي بسيار متنوع و بالغ کافي بود که تقريباً غيرقابل باور است! آنها در اینجا افسانه گرایان فرگشتی است. 


چرا برای آنها غيرقابل باور است؟ زيرا سکولارها از کودکي به آنها  القاء کردند که پيدايش ويژگي هاي روي زمين ميلياردها سال زمان ميطلبد!

On Surtsey, only a few months sufficed for a landscape to be created which was so varied and mature that it was almost beyond belief


🔴مقاله ديگري در New Scientist ميگويد: اين جزيره ژئولوژيست ها را متعجب کرده است زيرا دره ها، آبکند ها و ساير ويژگي هاي ژئولوژيک که شکل گيري آنها ده ها هزار و بلکه ميليون ها سال طول ميکشد در کمتر از يک دهه پديد آمده است! 

The island has excited geographers, who marvel that canyons, gullies and other land features that typically take tens of thousands or millions of years to form were created in less than a decade


وانگهي نرخ فرسايش اين جزيره بسيار بالاست و هر سال نزديک به 1 هکتار از اين جزيره فرسايش مي يابد که سمي خاص براي فرگشت گرايان است زيرا به خوبي نشان ميدهد  عمل فرسايش يک فرآيند ميليون و ميليارد ساله نيست!


🔴 نه تنها افسانه گرايان فرگشت زميني بلکه نوچه هاي سکولار فرگشت زيستي نيز توسط اين جزيره سورپرايز شدند. زيرا کلوني جانداران که در جزيره پديد آمدند برخلاف پيشبيني هاي فرگشت گرايان و با سرعت بسياري بسيار زيادي انجام شده بود! 


در اين جزيره نه خبري از انطباق پيچيده تکاملي بود و نه خبري از تکرار اکوسيستم جزاير همسايه، بلکه در  مدت بسيار کوتاهي و با سرعت بالا يک اکوسيستم مستقل و کارآمد شکل گرفته بود که ميزبانان آن با پيشبيني افسانه گرايان فرگشتي منطبق نبود. 

There was no complex evolutionary adaptation to the surroundings nor even a replication of ecosystems on neighbouring islands


براي مثال بر خلاف پيشبيني ها به جاي گلسنگ ها و خزه ها در ابتدا گياهان گلدار به جزيره آمدند. گلها حشرات را به سمت خود مي آوردند و حشرات پرندگان را مي آوردند و پرندگان گياهان جديد را وارد اکوسيستم ميکردند و اينچنين اکوسيستم به سرعت رشد ميکرد و بالغ ميشد!


اهميت اين موضوع آنجاست که خلقت گرايان به راحتي با اين جزيره ميتوانند رخدادهاي بعد از طوفان نوح و شکل گيري سريع اکوسيستم ها در زمين را توضيح دهند و نيازي به افسانه هاي داز و طويل فرگشتي ندارند!


💎پی نوشت های طولانی: 

قرآن با جزئیات زیادی طوفان نوح را بیان نکرده است. البته این ضعفی بر قرآن نیست چون الله در تورات آن را با جزئیات بیشتری تعریف کرده و نیازی به بازگویی دوباره نبوده است.


🔴 در تورات، باب ۷ و ۸ اینگونه آمده که طوفان نوح طی ۴۰ روز کل زمین را از آب پوشاند. اما تا روز ۱۵۰ام زمین مملوء از آب بود تا اینکه در روز ۱۵۰ام کشتی بر روی کوه های آرارات پهلو گرفت. اما هنوز آب های زمین به طور کامل عقب نشینی نکرده بودند و لذا نوح (ع) با حیوانات تا چند ماه دیگر در کشتی ماندند.


🔴 بعضی ها تصور میکنند بعد از آنکه کشتی پهلو گرفت حیوانات تخلیه شدند که این درست نیست. نوح با حیوانات در کشتی نزدیک ۷ ماه دیگر باقی ماندند. در این مدت نوح کبوتری را رها میکند. بار اول کبوتر به کشتی بازمیگردد. بار دوم کبوتر با یک برگ درخت زیتون بازمیگردد که مشخص میکند گیاهان در طول مدتی که کشتی پهلو گرفته بوده تشکیل شدند. بار سوم که نوح کبوتر را رها میکند او دیگر باز نمیگردد. سپس بعد از چند ماه بر نوح (ع) وحی میشود که با حیوانات و خانواده ات از کشتی خارج شو. 


🔴 جزیره سرتسی که یک جزیره کوچک ۲.۷ کیلومتر مربعی بود و به دلیل فرسایش سریع اکنون نصف شده است، از این نظر اهمیت دارد که نشان میدهد چگونه به سرعت اکوسیستم ها شکل میگیرند که منطبق بر طوفان نوح و وقایع بعد از آن است! 


🔴 اما زیبایی نظریه خلقت آنجاست که کسی زمان های طویل فرگشتی را مشاهده و راستی آزمایی نکرده است ولی همه آنچه در زمین روی داده و ادیان ابراهیمی آن را بازگو کردند همواره با مشاهدات عینی و شواهد تجربی پشتیبانی شده است و عمق فاجعه آنجاست که سکولارها، فرگشته تهی از شواهد تجربی را در دانشگاه تدریس میکنند ولی نظریه خلقت را ممنوع اعلام کردند!!


منابع:

https://www.newscientist.com/article/mg18925361-700-histories-the-fire-eaters-island/


Sigurdur Thorarinsson (Sigurður Þórarinsson, 1912–1983), Surtsey: The New Island in the North Atlantic (English translation by Viking Press in 1967, now out of print), pp. 39–40


Sigurdur Thorarinsson, Surtsey: island born of fire, National Geographic 127(5):712–726, 1965


برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما