کهکشان XMM-2599 و سقوط فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)


🔴آيا ميدانيد دانشمندان در سال 2020 با کشف يک کهکشان غيرفعال و بسيار عظيم در رد شيفت 3.5 نشان دادند مدل استاندارد فرگشت کيهاني يا همان افسانه بيگ بنگ يک اسطوره متافيزيکي و تخيلي بيش نيست؟


طبق افسانه فرگشت کيهاني رد شيفت 3.5 تقریبأ معادل 1.8 ميليارد سال بعد از بيگ بنگ ميباشد و کهکشان مورد نظر در اين رد شيفت کشف شده است که سمي خالص و مهلک براي فرگشت گرايان ميباشد.


زيرا اولأ همانطور که مقاله خود معترف است وجود ساختارهاي جرمدار عظيم همچون اين کهکشان براي افسانه فرگشت کيهاني چالشي جدي است. چرا؟


به اين دليل که اين ساختارها نميتوانند در رد شيفت هاي بالا محقق شوند و بايد ميلياردها سال بگذرد تا چنين کهکشان هاي عظيمي رشد کنند و بوجود آیند، لذا اين کهکشان به خوبي نشان ميدهد زمان کافي براي فرگشت کيهاني وجود نداشته و اين ساختارها با همين خصوصيات در 6 هزار سال گذشته خلق شدند و بيگ بنگ نميتواند يک توضيح علمي براي پيدايش آنها باشد!


دومأ چنين ساختارهاي عظيمي نميتوانند با چنين سرعتي شکل گيري ستارگان خود را متوقف کنند و غيرفعال شوند  لذا مقاله خود معترف است که مدل هاي موجود براي پيدايش ستارگان در کهکشان هاي جوان با چالش جدي مواجه شده است!


اما توجه کنيد اين ادعا که کهکشان مورد نظر ستارگان خود را با نرخ سرسام آور توليد کرده و اکنون به اين شکل درآمده فقط يک فرض تخيلي است. هيچ راهي براي اثبات آن وجود ندارد و گذشته براي هميشه از دسترس خارج شده است لذا ميتوان گفت اين کهکشان با همين شکل و شمايل و خصوصيات در 6000 سال گذشته خلق شده است و به راحتي بدون هرگونه فرض اضافي و تخيلي توسط نظريه خلقت جرم عظيم و غير فعال بودن آن را توضيح داد!


اما چرا افسانه فرگشت کيهاني يا همان بيگ بنگ با کشف اين کهکشان ابطال نشده و هنوز آن را  در دانشگاه تدريس ميکنند؟چرا جلوي ورود نظريه خلقت که قدرت تبيين بالايي دارد را به دانشگاه ها گرفتند؟


درود بر شما ياران گرامي... زيرا اين دانشگاه ها سکولاريزه شده هستند و بايد از برنامه متافيزيکي فرگشت تبعيت کنند و به خوبي ميدانند با ورود نظريه خلقت به محافل آ کادميک و آزاد شدن انتشارات آن، افسانه هاي فرگشتي زير چکمه هاي فولادي اين نظريه له خواهند شد!


پی نوشت:

🔴همانطور که دیدی این کهکشان یک سم خالص است که فرگشت گرایان را کاملآ آچمز نظریه خلقت میکند چراکه از دو جهت برای آنها چالش برانگیز است.


⚠️چالش اول "اولترامسیو بودن" این کهکشان است. یعنی این کهکشان به سرعت رشد کرده و نباید در این مرحله از فرگشت کیهانی قرار داشته باشد. به همین دلیل مقاله خودش با قاطعیت اعتراف میکند این کهکشان یک چالش جدی بر مدل ها و شبیه سازهای آنهاست. (متن زیر)


The mere existence of ultramassive galaxies like XMM-2599 proves quite a challenge to numerical models


⚠️ولی چالش دوم که بیشتر از چالش اول فرگشت گرایان را شوکه زده کرده عدم قابلیت تولید ستاره در این کهکشان است! (متن زیر)


What makes XMM-2599 so interesting, unusual, and surprising is that it is no longer forming stars


به همین دلیل مقاله اعتراف میکند ما باید یک تغییر اساسی در مدل های شکل گیری ستارگان بعد از بیگ بنگ انجام دهیم و پژوهشگر این تحقیق علمی، شکست فرگشت کیهانی و کهکشانی را در این نقطه اعلام میکند!


🔴🔺️🔻وانگهی یک نکته بسیار ظریفی در اینجا مستتر است که به خوبی قدرت تبیین بالای نظریه خلقت را نشان میدهد. زیرا این کهکشان را پژوهشگران در زمانی که غیر فعال شده است مشاهده کردند. (متن زیر)


We have caught XMM-2599 in its inactive phase


خب پس ما داریم یک کهکشان غیرفعال میبینیم ولی سوال این است چرا باید فرض کنیم این کهکشان قبلا فعال بوده؟


⚠️اینجاست که قدرت بالای تبیین نظریه خلقت بر همگان روشن می شود زیرا اگر بخواهید این کهکشان را در دل یک فرگشت کیهانی ۱۳.۸ میلیارد ساله جای دهید مجبورید فرض کنید این کهکشان قبلا ستارگان خود را تولید کرده و اکنون غیر فعال شده است. اما این فرض سراسر یک داستان خیالی و اختراع فرگشتی است که هیچگاه قابل مشاهده نخواهد بود و برای همیشه راستی آزمایی آن از دسترس خارج شده است❗


⚠️ثانیآ حتی با این اختراع خیالی هم مشکل فرگشت گرایان حل نمیشود. زیرا آنگاه باید توضیح دهند چگونه این کهکشان با چنین سرعت بالایی ستارگان خود را تولید کرده؟ پس باز هم مجبورند یک فرض دیگر اختراع کنند و به فرض قبلی اضافه کنند❗


به این کار اصطلاحا میگویند فرض تو فرض آوردن که بر خلاف تیغ اوکام و روشمندی علمی است! این فرض های اضافه نه تنها جوابی بر مشکلات فرگشتی نیست بلکه سوالات بیشتری را ایجاد میکند.


🔴🔻🔺️توضیح ساده تر آن است که این کهکشان به صورت غیر فعال در شش هزار سال پیش آفریده شده و فرگشتی در کار نبوده است. این توضیح کاملا منطبق بر روشمندی علمی و تیغ اوکام میباشد🔹️


نکته آخرآنکه یکی از پژوهشگران این مقاله در انتها میگویند حتی مسیر تکاملی این کهکشان برای ما نامشخص است و نمیدانند در طول دوران افسانه فرگشت کیهانی این کهکشان در نهایت به چه چیزی تبدیل میشود. (متن زیر)


The evolutionary pathway of XMM-2599 is unclear. We do not know what it will turn into by the present day. We know it cannot lose mass. 

منبع:

https://phys.org/news/2020-02-astronomers-unusual-  monster-galaxy-early.html

https://www.scientificamerican.com/article/ancient-giant-galaxy-grew-fast-and-died-young1/



برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما