پیدایش NGTS-1b و سرگیجه فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)


🔴آیا میدانید دانشمندان در سال 2017 با کشف یک سیاره گازی در اطراف یک ستاره کوتوله تایپ M افسانه متافیزیکی فرگشت و قصه سحابی آنها را از ریشه ویران ساختند؟


چنانچه قبلأ گفتیم، فرگشت گرایان برای توضیح پیدایش سیارات، آویزان و متوسل به قصه سحابی شدند، قصه ای به شدت سست و بی بنیان که حتی برای توضیح پیدایش سیارات منظومه شمسی عاجز و ناتوان است


اما فرگشت گرایان از 225 سال پیش تاکنون به امید حل شدن معضلات این قصه به جلو پیشروی کردند تا اینکه نه تنها معضلات آنها حل نشد بلکه در 2 دهه گذشته با کشف سیارات فراخورشیدی به کلی مهمل بودن این قصه هم (مانند دیگر قصه های آنها) روشن شد تا جایی که خودشان اعتراف کردند به دنبال ساختن یک قصه کاملأ جدید هستند که بتوانند پیدایش سیارات را ذیل آن توضیح دهند!


یکی از این سیارات فراخورشیدی که موجب سرگیجه فرگشت گرایان شده است سیاره NGTS-1b میباشد لذا مقاله مربوطه با این تیتر آغاز میشود:


“ کشف سیاره ای غولی که مدل پیدایش سیارات را به چالش میکشد”


سپس در همان خط اول یک سیلی محکم به سکولارها روانه میسازد و میگوید: سیاره ای کشف شده است که نباید طبق مدل پیدایش سیارات وجود داشته باشد!


 شاید بپرسید چرا نباید وجود داشته باشد؟ زیرا این سیاره برای ستاره اش بسیار بزرگ است و طبق قصه های سروده شده فرگشت گرایان، دیسک برافزایشی و پیش سیاره ای حول این ستاره نمیتواند سیارات گازی را تشکیل دهد!


این معضل یکی از معدود معضلاتی است که فرگشت گرایان قادر نیستند دست به اختراعات جدید بزنند و فرض اضافی بیاورند، زیرا جای کمبود جرم را میتوانند با ماده موهومی تاریک پر کنند ولی جرم زیاد آمده را نمیتوانند غیب کنند. لذا مقاله نیز سکوت اختیار میکند و بدون حرف اضافی، شکست فرگشت را میپذیرد و آن را در برزخ سیارات فراخورشیدی رها میسازد تا بار دیگر بر کفار سکولار اثبات شود قوانین فیزیکی قادر به پیدایش سیارات نیستند و همانطور که ادیان ابراهیمی میگویند آنها توسط یک خالق فراطبیعی در کمابیش  6 هزار سال گذشته خلق شدند!


اما بگذارید عمیق تر بنگریم:

🔴 چنانچه قبلا گفتیم برای فرگشت گرایان و سکولارها هر چیزی غیر از خدای ادیان ابراهیمی بهترین چیز است. پس آنها به هر چیزی آویزان می شوند تا پیدایش خلقت گونه الله را نپذیرند. یکی از چیزهایی که به آن آویزان شدند قصه سحابی ها بوده است که لاپلاس با تغییراتی روی مدل کانت آنرا اختراع کرد!


این قصه از همان ابتدا معضلات زیادی داشت و هر بار که ناسا یک کاوشگر به فضا پرتاب میکرد این معضلات چندین برابر میشد اما فرگشت گرایان برای هر معضلی که رخ میداد با گذر از تیغ اوکام یک فرض جدید اختراع میکردند. آنها این روند را آنقدر ادامه دادند تا اینکه امروزه وضعیت فرگشت گرایان مثل وضعیت زمین مرکز گرایان هیئت بطلمیوسی شده است. زیرا این فرض ها آنچنان فرگشت را پیچیده و غیرمحتمل کرده که حتی خود فرگشت گرایان سرگیجه گرفتند و هر روز سیلی حواله یکدیگر میکنند!


🔴اما زیبایی کار اینجاست هنوز بعد از ۲۲۵ سال با همه این فرض های اضافی مشکل فرگشت گرایان حل نشده است. ما در پست های ابتدایی، معضلات قصه سحابی برای پیدایش سیارات منظومه شمسی را بازگو کردیم ولی تیر خلاص به افسانه سحابی توسط اکتشافات سیارات فراخورشیدی زده شد. 


در ۲ دهه گذشته هزاران سیاره فراخورشیدی کشف شده که هر کدام به نوعی قلب فرگشت گرایان را تکه تکه کرده است تا جایی که خودشان اعتراف کردند مدل پیدایش سکولار سیارات با خاک یکسان شده است و به دنبال یک قصه کاملا جدید هستند❗ (متن زیر:)


The discovery of thousands of star systems wildly different from our own has demolished ideas about how planets form. Astronomers are searching for a whole new theory.


یکی از این سیارات همین سیاره ای است که در این پست آوردیم. مقاله در همان خط اول می گوید این سیاره نباید وجود داشته باشد! (متن زیر:)


A giant planet, which should not exist according to planet formation theory, has been discovered around a distant star. 


🔺️خب حالا که این سیاره وجود دارد چرا فرگشت ابطال نمیشود؟ 


آفرین. زیرا فرگشت یک تز متافیزیکی است و نباید باطل شود. پس یا فرض های جدید اختراع میشود و یا اگر امکان اختراع فرض های جدید نبود حل مشکل به آینده حواله داده میشود تا بلکه بتوان این دروغ تاریخی را چند صباحی بیشتر ادامه داد❗


⚠️ اما نکات دیگری وجود دارد که باید به آن دقت کنید.

نکته اول این است که بزرگ بودن این سیاره تنها معضلِ مدل سکولار پیدایش سیارات نیست بلکه مشکل دیگری وجود دارد که اصطلاحأ به آن "مشتری داغ" میگویند. کلمه مشتری از سیاره مشتری خودمان گرفته شده که به گازی بودن سیاره اشاره دارد و داغ بودن هم به نزدیک بودن سیاره به ستاره اش اشاره دارد. نزدیک بودن سیارات گازی به ستاره خود یک معضل جدی برای فرگشت گرایان است زیرا طبق فیزیک سحابی ها سیارات گازی نمیتوانند در نزدیک ستاره خود تشکیل شوند و باید در فواصل بسیار دورتر پدید آیند. ولی سیاره NGTS-1b در فاصله ای به اندازه 3 درصد فاصله زمین تا خورشید قرار دارد که مدل سکولار پیدایش سیارات را ابطال میکند ولی فرگشت گرایان برای جلوگیری از این ابطال و نجات دادن قصه سحابی از شر شواهد تجربی دست به اختراعات و آوردن فرض های اضافی زدند که طبق تیغ اوکام نباید از آنها استفاده کرد.


لذا گفتند این سیارات در فواصل دورتر تشکیل شدند و سپس به مدارهای کنونی مهاجرت کردند! دقت کنید این فرض تنها یک فرض اختراعی است که فقط و فقط برای نجات قصه سحابی و در پی آن برای نجات دادن باور متافیزیکی فرگشت و پیدایش غیر خلقت گرایانه اختراع شده است


هیچ شاهد تجربی بر این فرض وجود ندارد و خود فرگشت گرایان اعتراف کردند که حتی اگر این فرض درست باشد مدلهای آنها نمیتواند توضیح دهد که چگونه این مهاجرت صورت گرفته است! (متن زیر:)


It must have formed further out and migrated in, but our theories can't explain how this happened


ضمن اینکه دقت کنید اگر روزی مهاجرت سیارات از مدارهای دورتر به مدارهای نزدیک تر ستاره مشاهده شود و فرگشت گرایان بتوانند آن را مدل سازی کنند بازهم اثبات نمیکند سیاره NGTS-1b چنین مهاجرتی را آغاز کرده است زیرا گذشته برای همیشه از دسترس خارج شده است و هیچکس نمیتواند مهاجرت این سیاره را راستی آزمایی کند. فرگشت گرایان مجبورند فرض مهاجرت را بپذیرند زیرا اگر این فرض را نپذیرند مجبورند خلقت الله و پیدایش غیر طبیعت گرایانه را بپذیرید که خلاف قوانین سکولاریسم است و مقاله آنها چاپ نمیشود


این مشکل مهاجرت را حتی در سیارات منظومه شمسی خودمان هم میبینیم! برای مثال به پستی که قبلأ در مورد سیاره مشتری گذاشتیم بنگرید. فرگشت گرایان و سکولارها طبق افسانه سحابی پیشبینی کردند جو مشتری باید شامل عناصری خاص با مقادیری معین باشد ولی کاوشگر گالیله نشان داد که پیشبینی آنها غلط است و مقادیر عناصر یافت شده 3 برابر پیشبینی فرگشت گرایان است


لذا طبق فیزیک سحابی ها، سیاره مشتری نمیتواند به صورت طبیعت گرایانه پدید آید اما فرگشت گرایان به جای ابطال قصه سحابی، فرض مهاجرت را به قصه سحابی ها اضافه کردند فرضی که خودشان هم از آن شرمسار هستند و اعتراف کردند این باعث خجالت زدگی است که ما حتی نمیدانیم مشتری در کجا و چگونه پدید آمده است 


زیرا تا قبل از پرتاپ کاوشگر گالیله فکر میکردند مشتری در همین مدار کنونی پدید آمده ولی بعدا فهمیدند اینگونه نمیتواند باشد. ولی اگر اینگونه نباشد هیچ مدلی وجود ندارد که توضیح دهند چگونه سیاره ای به این بزرگی از مدارهای فراسوی نپتون به مدار کنونی مهاجرت کرده است! ضمن آنکه چرا این مهاجرت در مداری دور متوقف شده و مثل سیاره NGTS-1b به نزدیک ستاره نرسیده؟


پس چنانچه گفتیم فرگشت نمیتواند پیدایش چیزی را در جهان توضیح دهد 


چه پیدایش کیهان و ساختارهای کلان آن باشد، چه پیدایش کهکشانها باشد، چه پیدایش ستارگان باشد، چه پیدایش سیارات باشد، چه پیدایش سوابق زمینی باشد، چه پیدایش حیات باشد، چه پیدایش انواع حیات باشد، چه پیدایش سیستم عصبی و هوشمندی باشد، چه پیدایش انسان و خودآگاهی او باشد، چه پیدایش زبان باشد، چه پیدایش زبانها باشد، چه پیدایش ویژگی های روانشناختی باشد، هیچ فرقی ندارد، زیرا فرگشت در همه آنها تهی از شواهد تجربی است و همانطورکه ادیان ابراهیمی میگویند جهان همانگونه که هست در 6 هزار سال پیش خلق شده است و اگر فرگشت گرایان 6 هزار سال را به 6 تریلیون سال هم تبدیل کنند و زمان های غیر واقعی و خیالی اختراع کنند باز هم دست آنها در انتها خالی خواهد ماند زیرا قوانین فیزیکی قادر به پیدایش هیچکدوم از موارد ذکر شده نیستند و برای پیدایش آنها باید از محدودیت های قوانین فیزیکی گذر کرد که این کار تنها توسط پروردگار جهانیان یعنی خدای ادیان ابراهیمی قابل انجام بوده است


💎منبع: 


https://www.nature.com/articles/511022a


https://phys.org/news/2017-10-monster-planet-discovery-formation-theory.html


https://www.sciencedaily.com/releases/2015/05/150501095951.htm


برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴

x

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما