پیدایش HD1، فلاکت فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)


🔴آیا میدانید دانشمندان با کشف یک کهکشان بسیار دور دست نشان دادند مدل استاندارد بیگ بنگ یک افسانه است و فرگشت گرایان باید منتظر اخبار ناگواری از سوی جیمزوب باشند؟


🔴مقاله در همان پاراگراف اول میگوید:

این اکتشاف نشان میدهد سیستم های درخشان 300 میلیون سال بعد از بیگ بنگ در کیهان حضور داشتند


این یک جمله سمی برای فرگشت گرایان است زیرا ناسا در سال 2006 با بررسی تابش زمینه کیهانی ادعا کرد این تابش نشان میدهد کیهان 400 میلیون سال در عصر تاریکی بوده تا اینکه اولین ستارگان پا به منصه ظهور گذاشتند (تصویر ابتدای پست)


پس چطور ستارگان درخشان و حتی سیستم های درخشان 300 میلیون سال بعد از بیگ بنگ در کیهان حضور دارند؟ لذا این یافته به خوبی نشان میدهد تابش زمینه کیهانی نماینده بیگ بنگ نیست بلکه چنانچه در پست اول وبلاگ گفتیم نماینده تابش گرمایی غبار میان کهکشانی است


🔴وانگهی این تنها مشکل نیست و مشکل حاد دیگری گریبان فرگشت گرایان را گرفته است. لذا مقاله در ادامه میگوید این کهکشان مدل پیدایش کهکشان ها را به چالش کشیده است. چرا؟ 


زیرا 10 برابر بیشتر از آنچه فرگشت گرایان تصور میکردند در حال ساخت ستاره است که به خوبی نشان میدهد چیزی به اسم فرگشت کهکشانی وجود خارجی ندارد و HD1 همانطور که اکنون مشاهده میشود در 6 هزار سال پیش خلق شده اما برای آنکه فرگشت گرا این حقیقت را نپذیرد شروع به آوردن مفروضات اضافی میکند و میگوید:


این جرم کیهانی یا یک سیاهچاله عظیم فعال است و یا ستارگان بسیار درخشان نسل اول در آن وجود دارد! دقت کنید هیچکدام از این مفروضات مشکل او را حل نمیکند بلکه دو برابر میکند زیرا فرض سیاهچاله پرجرم 300 میلیون سال بعد از بیگ بنگ بسیار زود هنگام است و در صورت وجود آن بیگ بنگ بازهم ابطال میشود و فرض ستارگان اولیه نیز تخیلی است زیرا تاحالا مشاهده نشدند و خودشان فرضی هستند


💎توضیحات بیشتر:

چنانچه پیشتر گفتیم افسانه بیگ بنگ روی مدل سلسله مراتبی قرار دارد که مورد اجماع فرگشت گرایان است. در این مدل ابتدا ساختارهای کوچک به هم ملحق شدند و و از الحاق آنها ساختارهای بزرگ شکل گرفتند. لذا ابتدا هاله های کوچک ماده تاریک که یک ماده اختراعی هست به هم متصل شدند و سپس ابرهای گازی را تشکیل دادند و این ابرهای گازی ستارگان را تشکیل میدهند و ستارگان سیستم های پیچیده کهکشانی و خوشه های کهکشانی را تشکیل دادند.


ناسا در سال 2006 با بررسی تابش زمینه کیهانی ادعا کرد دما و قطبش این تابش ها به ما میگوید اولین ستارگان 400 میلیون سال بعد از بیگ بنگ بوجود آمدند و لذا منجر به تصویر بسیار مشهوری شد که در اسلاید اول میبینید. (متن و لینک زیر از خود وبسایت ناسا)


WMAP finds that the first stars---the forebears of all subsequent generations of stars and of life itself---were fully formed remarkably early, only about 400 million years after inflation


https://www.nasa.gov/vision/universe/starsgalaxies/wmap_pol.html


اما حالا کهکشانی پیدا شده که 300 تا 330 بعد از بیگ بنگ قرار دارد که این نشان میدهد نه تنها ستارگان و ساختارهای کوچک بلکه ساختارهای بزرگ درخشان خیلی قبل تر از تصورات پیشین فرگشت گرایان در جهان حضور داشتند (متن زیر)


HD1 is very bright, suggesting that bright objects already existed in the Universe only 300 million years after the Big Bang


⚠️لذا مدل بیگ بنگ فرو میپاشد و تابش زمینه کیهانی توضیح ساده تر دیگری دارد که قبلاً پست آن را در وب سایت گذاشتیم. (لینک زیر)


https://myth-of-evolution.blogspot.com/2021/02/blog-post.html


🔴وانگهی مشکلی فراتر از این وجود دارد و آن مسئله فرگشت کهکشان ها است. کهکشان کشف شده کنونی آنچنان درخشان است که انگار سالیانه 110 جرم خورشیدی ستاره میسازد و لذا به سادگی قابل توضیح در مدل پیدایش کهکشانها نیست. (متن زیر)


HD1 is difficult to explain with current theoretical models of galaxy formation


چرا گفتیم انگار؟ زیرا تولد ستاره از دل دیسک برافزایشی یک فرایند میلیون ساله است و هیچ فرگشت گرایی آن را ندیده! لذا خود این ادعا که این کهکشان در حال ساخت ستاره با نرخ بالایی است بر روی مدلهای ذهنی آنها استوار است که کسی مستقیمآ آن را مشاهده نکرده! اما حتی با فرض درست بودن این انگاره بازهم فرگشت کهکشانی ابطال میشود که خود مقاله در جمله انگلیسی بالا به آن اعتراف کرده! به همین روی کاشف این کهکشان میگوید با کشف آن مو به تنش سیخ شده است (متن و لینک زیر)


HD1’s red color matched the expected characteristics of a galaxy 13.5 billion light-years away surprisingly well, giving me a little bit of goosebumps when I found it


https://news.harvard.edu/gazette/story/2022/04/scientist-have-spotted-farthest-galaxy-on-record/


🔴لذا فرگشت گرا همچون یک ناجی وارد عمل میشود و دو فرض به مسئله اضافه میکند تا قصه فرگشت را نجات دهد. 


🔺️فرض اول این است که این کهکشان خانه ستارگان پرجرم و بسیار درخشان نسل اول است. دقت کنید کسی تاکنون این ستارگان را مشاهده نکرده و خود آنها فرضی هستند! یعنی فرگشت گرا فرض کرده که یک فرضی وجود دارد که میتواند فرض فرگشت کهکشانی را نجات دهد 


خب چه نیازی به اینهمه فرض است؟ طبق تیغ اوکام توضیح ساده تر این است این کهکشان همانگونه که میبینید بوجود آمده


🔺️فرض دوم وجود یک سیاهچاله عظیم فعال در این جرم کیهانی است. این توضیح معقول تر است زیرا قبلآ سیاچاله های عظیم فعال در ردشیفت های بالا مشاهده شدند. هرچند وجود این سیاهچاله ها برای فرگشت گرایان سم است زیرا زمان کافی برای رشد آنها وجود نداشته و لذا بازهم مدل استاندارد بیگ بنگ ابطال شده و خلقت به همین شکل کنونی با تغییرات بسیار جزئی در 6 هزار سال پیش اثبات میشود! (متن زیر)


Black holes need time to grow, and HD1 is so distant that we are seeing it as it was just 330 million years after the big bang, so it is unclear how a black hole could have become so big so quickly


⚠️لذا فرگشت گرایان باید منتظر خبرهای بسیار بدتری از سوی جیمز وب باشند.


💎منابع: یورک آرلت زیر نظر انجمن پیشبرد علوم امریکا و نیوساینتیست


https://www.eurekalert.org/news-releases/949047


https://www.newscientist.com/article/2315330-astronomers-have-found-what-may-be-the-most-distant-galaxy-ever-seen/


برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴


پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما