پیدایش LTT 9779b، سرگردانی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

چآیا میدانید دانشمندان در سال 2020 با کشف سیاره ای که جو آن نباید وجود داشته باشد فرگشت گرایان و سکولارها را وسط پازل خلقت کیش و مات کردند؟


🔴تیتر مقاله در وبسایت خبری دانشگاه سکولار کانزاس اینگونه آغاز میشود:

"مطالعه جدید جو «نپتون داغی» را در فاصله 260 سال نوری  تشریح  می کند   که نباید وجود داشته باشد"


بووووووووم یک اکتشافِ سمی

چنانچه در پست های گذشته گفتیم فرگشت گرایان ایمان دارند که منظومه ها از دل یک دیسک گازی چرخنده پدید آمدند که به نام قصه سحابی شناخته میشود. توجه کنید تاکنون هیچ انسانی پیدایش سیارات و ستارگان را از دل یک دیسک گازی چرخنده مشاهده نکرده است زیرا این پروسه یک پروسه میلیون ساله است. لذا چون  مشاهده نشده پس ارزش علمی ندارد و فقط یک باورمتافیزیکی است. وانگهی حتی اگر شما این قصه را بپذیرید بازهم به مشکلاتی بر میخورید که  مقاله به آن اشاره میکند.


اولاً طبق قصه سحابی غول های یخی همچون سیاره اورانوس و نپتون منظومه خودمان باید در فواصل بسیار دورتر از ستاره با دوره مداری بالا تشکیل شوند. اما این سیاره کشف شده در نزدیکی ستاره تشکیل شده و به همین دلیل در مقاله از آن با نام نپتون داغ یاد شده.


دوماً این سیاره هنوز اتمسفر دارد که مشکل جدی برای قصه سحابی است. زیرا سیارات نپتون-سان گرانش لازم برای نگه داشتن اتمسفر خود را که در نزدیکی ستاره ندارند لذا اگر ادعای فرگشت گرایان درست باشد و این سامانه 2 میلیارد ساله باشد پس باید جو این سیاره توسط تابش های ستاره خیلی قبل تر از بین میرفت. اما در کمال تعجب این سیاره هنوز اتمسفر دارد که به خوبی نشان میدهد چنانچه ادیان ابراهیمی گویند این سیاره در 6 هزار سال گذشته همانگونه که هست پدید آمده و لذا فرصت کافی برای از دست دادن اتمسفر خود را نداشته


💎توضیحات بیشتر:

🔴این سیاره کشف شده اصطلاحآ در منطقه بیابان نپتونی واقع شده که سمی خالص برای قصه سحابی است. به همین روی خود مقاله نیز اعتراف میکند باید سناریوهای عجیب و غریبی برای پیدایش آن در نظر گرفت. (متن زیر از مقاله اول)


So for this planet we must think about more exotic types of formation scenarios," Jenkins said


🔴اما سناریوی آنها چیست؟ طبق این سناریو این سیاره ممکن است در ابتدا یک سیاره غول گازی بوده باشد که از مدارهای بیرونی منظومه به نزدیک ستاره مهاجرت کرده باشد. (متن زیر)


One possible explanation for this ultrahot Neptune's thick atmosphere "is that the planet was originally much larger, maybe a gas giant like Jupiter, that migrated too close to the star," Jenkins said


⚠️خب این توضیح سراسر قصه و باورمتافیزیکی هست


اولا ما چطوری این ادعا که سیاره قبلآ یک غول گازی بوده را مشاهده و راستی آزمایی کنیم؟ دومآ چطوری بفهمیم این سیاره مهاجرت کرده؟ سومآ چگونه این مهاجرت انجام شده؟


همه اینها قصه و باور متافیزیکی هست و فرگشت گرایان تاکنون نتوانستند چنین مهاجرت ها را ببیند و حتی مدل سازی کنند که قبلا در این مورد پست گذاشتیم.

 

🔴پس تا اینجای کار سه فرض قصه وار شنیدید. اما این پایان ماجرا نیست و فرگشت گرا در ادامه میگوید سپس مقدار زیادی از جو این سیاره توسط گرانش ستاره بلعیده شده! (متن زیر)


In this scenario, the star's gravity would have stripped off much of the exoplanet's atmosphere


⚠️خب بازم یک قصه و باور متافیزیکی دیگر❗ زیرا گذشته برای همیشه از دسترس خارج شده و نمیتوان این ادعا را مشاهده و راستی آزمایی کرد❗


🔴در آخر او میگوید این سیاره دوباره از ستاره خود دور شده و سیاره کنونی را تشکیل داده (متن زیر)


After it lost much of its mass, the world then might have moved a little further away from the star, and ended up with a Neptune-like mass


⚠️جدی؟ خب چطور دور شده؟ کی این اتفاق افتاده که هنوز جو خود را حفظ کرده و سیاره دو میلیارد ساله جو دارد؟ چجوری این ادعا را راستی آزمایی و مشاهده کنیم؟


پاسخ: هیچ جوری❗شما مجبورید این ادعاها و این قصه ها را بپذیرید زیرا تنها جواب مسئله که براساس تیغ اوکام خلقت این سیاره به همین شکل کنونی در 6 هزار سال پیش است ممنوع اعلام شده. پس فرگشت گرا راهی جز این ندارد که مقاله را با سوالاتی که خودش پاسخ آنها را نمیداند به اتمام برساند❗(متن زیر)


We want to continue observing it with other telescopes so that we can answer more questions,” he said. “How is this planet able to retain its atmosphere? How did it form in the first place? Was it initially larger but has lost part of its original atmosphere? If so, then why is its atmosphere not just a scaled-down version of the atmospheres of ultra-hot larger exoplanets? And what else might be lurking in its atmosphere?


بله. این است سیرکی به نام فرگشت


💎منابع: ژورنال نیچر و وبسایت خبری دانشگاه کانزاس


https://www.space.com/first-ultrahot-neptune-exoplanet-discovery-tess


https://today.ku.edu/2020/09/01/new-study-details-atmosphere-planet-260-light-years-away-shouldnt-exist



برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴


پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما