پیدایش کهکشان دیسکی، خفت فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)


🔴آیا میدانید دانشمندان در سال 2022 با بررسی داده های SDSS و چندین تلسکوپ دیگر نشان دادند بیگ بنگ پارتی سکولارها رو به اتمام است؟


🔴چنانچه میدانید سکولارها به همراه نوچه های فرگشت گرای خود سالهاست میکوشند پای خدا را از پیدایش کیهان و کهکشانها کنار بکشند. پس ناچار شدند به جای به نام خدا قصه خود را با به نام بیگ بنگ آغاز کنند در این قصه که به صورت ذهنی اختراع شده پیدایش کهکشانهای دیسکی همچون کهکشان ما نتیجه میلیونها و میلیاردها سال تکامل سلسله مراتبی است. لذا فرگشت گرایان براساس ریخت کهکشانها رابطه تکاملی و خویشاوندی بین کهکشانها برقرار ساختند و هرکدام را نتیجه فرگشت و تکامل کهکشانهای قبل دانستند. دقیقا همان کاری که با جانداران کردند و براساس ریخت و شباهتهای ژنتیکی، رابطه فامیلی و تکاملی بین آنها برقرار ساختند. حال شواهد تجربی با مدل استاندارد کیهان شناسی یا همان افسانه بیگ بنگ مغایرت جدی دارد به طوری که خود مقاله سکولارها نمیتواند از گفتن حقیقت  فرار کند و در تیترش میگوید:


تعداد کهکشانهای دیسکی بسیار بیشتر از چیزی است که تئوری  (افسانه  بیگ بنگ) اجازه  می دهد!


🔴یعنی چه؟ یعنی طبق افسانه بیگ بنگ و تقویم 13.8 میلیارد ساله آن، کهکشانهایی که در انتهای تقویم تکاملی قرار دارند باید ادغام ها و برخوردهایی را باهم تجربه کرده باشند اما شواهد تجربی نشان میدهد چنین چیزی نیست زیرا اگر چنین برخوردها و ادغام هایی صورت گرفته بود تعداد کهکشانهای دیسکی در اطراف ما باید خیلی کمتر میبود در حالی که داده ها و شواهد مشاهداتی چنین چیزی را نشان نمیدهد به همین دلیل مقاله در ادامه میگوید: 


"ما با یک اختلاف قابل توجه بین پیشبینی و واقعیت مواجه  هستیم"


که اگر شما مقاله اصلی را بخوانید میبینید این اختلاف معادل  12.52 سیگما میباشد!


⚠️بووووووووووووووووووووووووووووووم! 

به بیان دیگر شانس درست بودن بیگ بنگ به صورت معنا داری معادل صفر است! زیرا خالق کهکشانها بیگ بنگ نیست بلکه آفرینش 2 روزه الله در 6 هزار سال پیش است.


💎توضیحات بیشتر:

🔴افسانه بیگ بنگ یا مدل استاندارد فرگشت کیهانی از قطعات مختلفی کنار هم تشکیل شده که یکی از این قطعات ماده تاریک میباشد. این ماده به صورت هاله ای کهکشان ها را در برگرفته است. لذا اگر افسانه میلیارد ساله بودن کیهان درست باشد به دلیل وجود این ماده باید ادغام و برخوردهای مکرری بین کهکشانها صورت گرفته باشد.


طبق افسانه سرایی فرگشت گرایان، کهکشانهای بیضوی نوادگان کهکشان های دیسکی هستند. چگونه؟ کهکشانهای دیسکی بعد از ادغام باهم "میزان چرخش" یا "تکانه زاویه ای" خود را از دست میدهند و لذا به کهکشان بیضوی تبدیل میشوند. برای نمونه اگر کهکشان ما با کهکشان آندرومدا ادغام شود نتیجه آن یک ابرکهکشان بیضوی خواهد بود.


🔴پس در قصه فرگشت کیهانی، تعداد کهکشانهای دیسکی به خصوص آنهایی که در نزدیکی ما هستند باید خیلی خیلی کم باشند که شبیه سازها آنرا نشان میدهند. اما مشاهدات و داده های ماهواره ای و پژوهشی، اختلاف بزرگی با شبیه سازها دارند. (متن زیر از مقاله ساینس دیلی)


There are apparently significantly more flat disk galaxies than can be explained by theory


کمترین میزان این اختلاف با دو شبیه ساز متفاوت 12.52 سیگما ذکر شده. (متن زیر از مقاله اخترفیزیکی)


Consequently, the sky-projected aspect ratio distribution produced by these ΛCDM simulations disagrees with the Galaxy And Mass Assembly (GAMA) survey and Sloan Digital Sky Survey at ≥12.52σ (TNG50-1) and ≥14.82σ (EAGLE50) confidence


⚠️این یک سیگمای بسیار بزرگ است که شانس درست بودن افسانه بیگ بنگ را معادل ۳.۴ ضربدر ۱۰ به توان منفی ۳۵ درصد میکند. یعنی تقریبآ صفر


🔴به همین روی ژورنال اخترفیزیکی هم مقاله را با تیتر چالشی برای کیهان شناسی فرگشتی چاپ کرده! (متن زیر)


The High Fraction of Thin Disk Galaxies Continues to Challenge ΛCDM Cosmology


🧿اما پاسخ برای ما خلقت گرایان روشن است. هیچ ادغام کهکشانی در کار نیست. زیرا جهان 6 هزار ساله است و فرصت میلیارد ساله برای ادغام نبوده است. لذا هرآنچه که هست (مثل کهکشانهای بیضوی و دیسکی) بالغ پدید آمده و رابطه تکاملی و خویشاوندی بین آنها وجود ندارد!


💎منبع: ژورنال "ذوب در سکولاریسم" اخترفیزیکال و ساینس دیلی


https://iopscience.iop.org/article/10.3847/1538-4357/ac46ac


https://www.sciencedaily.com/releases/2022/02/220204123542.htm


برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴


پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)