پیدایش تک همسری، اندوه فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)


🔴آیا میدانید سکولارها در سال 2013 اعتراف کردند تمامی قصه های سروده شده قبلی در مورد پیدایش تک همسری از بیخ اشتباه بوده و آنان در فهمِ پیدایش ویژگیهای خاص انسانی ما عاجز ماندند؟


🔴در جوامع انسانی یک ویژگی رفتاری وجود دارد که سکولارها و فرگشت گرایان را سردرگم کرده است. اگر به جوامع انسانی نگاه کنید میبینید که در آنها گرایش و رفتار تک همسری یا مونوگامی غالب و رایج است.


این یک مشکل جدی برای فرگشت باوران است زیرا طبق قصه های فرگشتی، انسانها از اِیپ های آفریقایی فرگشت یافتند اما تمام اِیپ های آفریقایی گرایش و رفتارِ پولیگامی یا  چندهمسری دارند. پس باید فرگشت گرایان توضیح دهند چگونه گذار از چندهمسری به تک همسری رُخ داده است چیزی که سالهاست بَر سَر و کَله هم میکوبند تا پاسخی برای آن بیابند تا جایی که خودشان در ژورنال ساینس اعتراف کرده و میگوید:


"حل این نزاع بسیار مهم است زیرا فهم نیروهایی که این گذار را هدایت کردند میتواند به ما کمک کند تا به درکِ درستی از علل منحصر به فرد بودن انسان برسیم"


🔴به  بیان  دیگر، انسان بودن ما در پشتِ مونوگامی ما مخفی شده است در حالی که فرگشت گرایان پاسخی برای پیدایش آن ندارند


اما ادیان ابراهیمی پاسخی سر راست دارند. ما در کتاب پیدایش میخوانیم خدا در ابتدا یک زن و مرد را آفرید و نوادگان آنها تا چند نسل تنها یک همسر انتخاب میکردند تا اینکه برای اولین بار شخصی به نام لمک از نسل قابیل 2 زن میگیرد. اما این موجب نمیشود جامعه پولیگام شود بلکه مونوگامی در جامعه تا به امروز ادامه میابد. لذا تورات به خوبی به ما نشان میدهد طرح اولیه خلقت با مونوگامی آغاز میشود. پس جامعه انسانی برخلاف تصور فرگشت گرایان به سمت مونوگامی گذار نکرده است بلکه همواره همان چیزی بوده که اکنون مشاهده میشود.


این توضیح براساس اصل تیغ اوکام تنها توضیحِ قابلِ پذیرش با فاکتور کمتر است اما مفروضات فرگشت گرایان با فاکتورهای بیشتر مشکل را حل نمیکند، بلکه 2 برابر میکند!


💎توضیحات بیشتر:

برای پیدایش انسان دو ادعای مشهور وجود دارد. ادعای پیدایش انسان به صورت بالغ در 6 هزار سال پیش و ادعای پیدایش انسان به صورت تدریجی طی میلیونها سال داروینی.


طبق اصل تیغ اوکام ادعای اول پیش فرض معقول است زیرا فاکتور کمتری دارد. اما فرگشت گرا معتقد است این ادعا درست نیست و پای موجودات دیگر را به صحنه باز میکند.


خب در اینجا فرگشت گرا نه تنها از تیغ اوکام عدول کرده است حتی اضافه کردن پای موجودات دیگر مشکل را حل نمیکند بلکه سوالات بیشتری را ایجاد میکند که خود فرگشت گرا جوابی برای آن ندارد.


این پیج مملوء از مشکلاتی است که فرگشت گرایان با فرض گرفتن فرگشت پاسخی برای آن ندارد. حالا موضوع چند همسری و تک همسری را هم به این لیست اضافه کنید.


🔴طبق ادعای فرگشت گرایان باید یک فرگشت رفتاری رخ داده باشد که جامعه انسانی را تک همسر کرده باشد و این تغییر بسیار مهم است زیرا مسیر تکاملی گونه ما را به کلی تغییر داده است. (متن زیر)


Resolving this debate is important, researchers say...."the emergence of pair-bonding in humans was a major evolutionary transition, which dramatically altered the evolutionary trajectory of our species


این تغییرات شامل چیست؟ شامل مغز بزرگ ما! ( متن زیر)

Many researchers think that we could not have evolved our large brains without joint parental care


خیلی جالب است نه؟ ما در پست های گذشته بررسی کردیم شواهد فسیلی نشانی از مسیرِ فرگشتی مغز ما ندارند. حالا همین مشکل، گریبانِ سکولاریسم را اینبار در حوزه فرگشت رفتاری گرفته است!


🔴فرگشت گرایان برای تک همسری جامعه انسانی فرضیات مختلفی داشتند که مشهور ترین آن "مراقبت والدین" است.


یعنی فرگشت گرایان سالها تصور میکردند سرمایه گذاری والدین برای نگهداری و بزرگ کردن فرزند موجب شده که جامعه تک همسر شود زیرا چنین رفتاری به بزرگ تر شدن مغز ما کمک میکرده و مزیتی تکاملی به همراه داشته است اما در تحقیقات جدید همه قصه های قبلی بر باد رفته و مشخص شده وقتی رفتار "مراقبت والدین" پدید آمده، تک همسری و مونوگامی در جامعه تثبیت شده بوده! (متن زیر)


However, among the three explanations, only infanticide actually preceded social monogamy in time and thus could be a driving evolutionary force, the team concludes; the other two behaviors occurred afterward and were the consequences of social monogamy and not the causes


⚠️بوووووووووووووووم

باز هم فرگشت گرا سورپرایز شده! حتی بقیه پروفسورهای فرگشت گرا هم نمیتوانند نتایج را بپذیرند و در مورد آن اختلاف نظر دارند که در انتهای مقاله به آن اشاره میشود. لذا مقاله بدون نتیجه ای مشخص بحث "مونوگامی انسانی" را در برزخ قصه های فرگشتی رها میکند. تا به امروز که این پست را میگذارم مبحث "مونوگامی جامعه انسانی" برای سکولاریسم همچون یک راز باقی مانده است!


 در حالی که ادیان ابراهیمی پاسخی سر راست به آن دادند. درخت حیاتی در کار نیست زیرا همه چیز بالغ و با پتاسیل های کنونی اش پدید آمده! انسان و هیچ جانداری محصول فرگشت دیگر موجودات نیست و خلقت یک فکت و حقیقت تاریخی/علمی است!


💎منبع: ژورنال "ذوب در سکولاریسم" ساینس


https://www.science.org/content/article/monogamy-may-have-evolved-prevent-infanticide


برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴


پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)