سیاره فراخورشیدی 51Pegasi b و افسانه فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

خب دوستان و پژوهشگران عزیز


🔴آیا میدانید به اعتراف ژورنال نیچر که برده سکولاریسم است افسانه سحابی برای پیدایش سیارات فراخورشیدی کار نمیکند و قصه سکولارها برای توضیح پیدایش منظومه ها و سیارات شکست خورده است؟


در خط اول این مقاله آمده است:

کشف هزاران منظومه که از بنیان با منظومه ما متفاوت است تمام ایده های موجود برای شکل گیری سیارات را ویران کرده است و اخترشناسان  سکولار به دنبال یک مدل کاملأ جدید هستند! (متن زیر)


The discovery of thousands of star systems wildly different from our own has demolished ideas about how planets form. Astronomers are searching for a whole new theory


یکی از این کشفیات 51Pegasi b نام دارد. اطلاعات اولیه نشان میداد این سیاره 150 برابر جرم بیشتری از زمین دارد که آن را طبق افسانه سحابی در دسته سیارات غول گازی مثل مشتری قرار میداد اما قلب فرگشت گرایان دو نیم شد وقتی فهمیدند این سیاره نزدیک 7.8 میلیون کیلومتر با ستاره خود فاصله دارد (یعنی تقریبأ یک ششم فاصله عطارد تا خورشید) که برای افسانه سحابی یک فاجعه است زیرا جمع آوری مواد لازم برای سیارات گازی فقط در مدارهای دورتر امکان پذیر است و این سیاره نمیتواند در این مدار پدید بیاید اما سکولارها به جای پذیرش حقیقت خلقت 6 هزار سال پیش سعی کردند با افزودن مفروضات تخیلی توضیحی برای این تضاد پیدا کنند پس فرض کردند این سیارات از مدارهای دورتر به سمت مدارهای نزدیک تر حرکت کردند! 


دقت کنید این توضیح سراسر قصه است و هیچکس چنین حرکتی را مشاهده نکرده است و حتی  قابل مشاهده هم نخواهد بود! حتی خود مقاله هم اعتراف میکند این توضیح را کسی مشاهده نکرده و سراسر یک فرض خالص است! (متن زیر) 


Such models are appealing, but the concept of migration, especially of the smaller planets, gives some researchers pause — if only because no one has ever seen it happening. The necessary observations may not be possible


اما قشنگی کار آنجاست که خدا نور خود را تکمیل و فرگشت گرایان را زمین گیر میکند زیرا حتی با این فرض تخیلی مشکل آنها حل نمیشود چون به اعتراف مقاله اگر سیارات از مدار دورتر به مدار نزدیک تر سفر کرده باشند آنگاه نمیتوان توضیح داد چه چیزی آنها را متوقف کرده است زیرا همه شبیه سازها  نشان میدهند اگر سفر سیاره ای به وقوع بپیوندد این سفر بدون توقف خواهد بود و سیاره به درون ستاره سقوط خواهد کرد! (متن زیر)


Modellers have found it hard to explain why migrating planets, big or small, would stop in the orbits that astronomers have observed. In simulations, says Winn, they don't: “the planets plop right down on the star


پس همانگونه که دیدید فرگشت گرایان هیچ توضیحی برای  پیدایش کیهان، کهکشان ها، ستاره ها، سیارات، عناصر جهان، حیات و انواع حیات ندارد! هیچ توضیحی!! همش افسانه و قصه بدون قابلیت راستی آزمایی با باگ ها و تناقض های وحشتناک و پیشبینی های کاملآ غلط! آنها فقط فرض روی فرض می آورند و مشکل آنها حل نمیشود که هیچ حتی با کشفیات جدید تشدید و پیچیده تر هم میشود با این حال نظریه خلقت با قدرت تبیین بالا را ممنوع اعلام کردند زیرا فرگشت گرایان به خوبی میدانند تنها و تنها نظریه خلقت است که افسانه فرگشت را ابطال میکند!


🔴در مورد این سیاره فراخورشیدی حتی ناسا به صورت ریز به یک چیزی اعتراف میکند. در لینکی که در پایین میگذارم ناسا میگوید تا بیست سال پیش "هیچ کس" فکر نمیکرد سیارات غول گازی در نزدیکی ستاره وجود داشته باشد! (متن زیر)


hot jupiters were not thought to be possible 20 years ago. this discovery challenges existing theories of planet formation


دقت کنید این کلمه "هیچ کس" شامل خلقت گرایان نمیشود بلکه شامل فرگشت گرایان میشود. حالا چرا هیچ فرگشت گرایی فکر نمیکرد این سیارات وجود داشته باشند؟ چون افسانه سحابی و عناصر سازنده آن اجازه شکل گیری این سیارات را در دماهای بالا و مدارهای نزدیک ستاره نمیدهد! (متن زیر از نیچر)


Gas giants the size of Jupiter whipped around their stars in tiny orbits, where core accretion said gas giants were impossible


🔴پس فرگشت گرا برای حل این تناقض و نجات افسانه سحابی چه میکند؟


چون او باور کرده (باور متافیزیکی) که پیدایش جهان میتواند طبیعت گرایانه باشد یک فرض طبیعت گرایانه دیگر به فرض سحابی اضافه میکند. در فرض جدید میگوید این مدل سیارات در مدارهای دورتر شکل گرفتند و بعد به این مدار جدید آمدند این فرض ضمن اینکه قابلیت راستی آزمایی ندارد حتی مشکل آنها را حل نمیکند و فقط باعث پیچیدگی بیشتر و عدول از تیغ اوکهام و در نتیجه عدول از روش علمی میشود!


🔴توضیح ساده تر آن است ما باور متافیزیکی فرگشت را کنار بگذاریم و به آغوش علم بازگردیم و بگوییم این سیارات توسط خالقی هوشمند که همان خدای ادیان ابراهیمی است به صورت و اشکال مختلف در شش هزار سال پیش خلق شدند. 


منابع:


https://www.nature.com/articles/511022a

https://exoplanets.nasa.gov/resources/289/infographic-profile-of-planet-51-pegasi-b/


برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


🔴

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما