سیاره WASP-7b و افسانه فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

   

خب دوستان و پژوهشگران عزیز


🔴آیا میدانید دانشمندان در تحقیقات سال 2011 نشان دادند سیاره گازی WASP-7b به دور قطب های ستاره خود میگردد و در تحقیقات سال 2021 مشخص شد که این سیاره چند هزار ساله است و فرگشت به رسوایی کامل کشیده شد؟ (متن زیر)


the planetary orbit is strongly misaligned with the equatorial plane of the star, with misalignment equal to 86±8°, making the planetary orbit nearly polar

.

.

It is somewhat surprising that this planet would have an eccentric orbit, as the tidal circularization timescale for this system is predicted to be short (τ circ<650 Myr estimated using Eq. 2 from Bodenheimer et al. (2001) and a tidal quality factor Q=106 ). This is significantly shorter than the system’s 2.4 Gyr estimated age, and WASP-7b does not appear to have an exterior companion capable of maintaining a non-zero eccentricity in the face of ongoing circularization.


این سیاره گازی فراخورشيدی در مداری بسیار نزدیک به ستاره خود و در فاصله تقریبأ 9 میلیون کیلومتری آن واقع شده که طبق  افسانه سحابی در جای اشتباهی قرار دارد و افسانه فرگشت را با قدرت ابطال میکند که در پست قبل چرایی آنرا توضیح دادیم!


اما این سیاره 2 ویژگی زهرآلود و سمی دیگر دارد كه فرگشت را به اعماق جهان افسانه ها فرستاده است!


اولأ صفحه مداری این سیاره با صفحه استوایی ستاره خود زاویه 86 درجه ای ساخته که اگر معجزه نباشد چیزی کمتر از معجزه نیست زیرا براساس افسانه سحابی، سیارات از یک دیسک چرخشی قرص-مانند پدید آمدند و باید تقریبأ روی صفحه استوايي ستاره خود به دور آن بگردند ولی این سیاره با یک زاویه 86 درجه ای نسبت به صفحه استوایی ستاره خود به دور آن میگردد که عمیقأ یک فاجعه است!


ثانیأ مدار این سیاره مقداری خروج از مرکزیت دارد که مرگ افسانه فرگشت را امضاء کرده است زیرا فرآیند دایره سازی مداری این سامانه کمتر از 650 میلیون سال برآورد شده در حالی که سن این سامانه 2.4 میلیارد سال تخمین زده شده است! 

دایره سازی مداری فرایندی است که در طول زمان به دلیل اثر نیروی کشندی، مدار سیاره از حالت بیضوی وار خارج میشود و به سمت دایره وار پیش میرود که برای این سیستم، زمان این فرآیند کمتر از 650 میلیون سال است ولی سن سیستم 2.4 میلیارد سال است. چطور چنین چیزی ممکن شده است؟ جواب برای خلقت گرا  واضح است. زیرا پیش فرض های فرگشت گرایان برای تخمین سن غلط است و این سیاره 6000 سال پیش با همین خواص خلق شده و زمان کافی برای فرآیند  دایره سازی مداری وجود نداشته است!


اما سوال اساسی تر این است چرا افسانه فرگشت با اینهمه باگ و موارد ابطال شونده هنوز در دانشگاه ها تدریس میشود ولی تدریس و انتشارات خلقت گرایی با وجود بالاترین قدرت تبیین برای پیدایش جهان ممنوع اعلام میشود؟

.

.

درود بر شما... زیرا تنها نظریه ای که فرگشت را از کار می اندازد و ابطال میکند خلقت گرایی است و لذا فرگشت گرایان با کمک پدر معنوی خود سکولاریسم، ریشه تمام نظریاتی که پیش فرض های آنها را به چالش بکشد میزنند تا راه را برای زیست انگلی افسانه فرگشت باز کنند!


منابع:


https://arxiv.org/abs/2103.15833

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0004-637X/744/2/189


برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ما بپیوندید:


https://t.me/myth_of_evolution

http://instagram.com/myth_of_evolution


x

🔴

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدایش انسان، سستی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

پیدایش کپسول زمان، رسوایی فرگشت (اخبار خلقت گرایانه)

سوال از شما --- پاسخ از ما